Hazánk rendkívül sikeresen szerepelt Hannoverben, ezt az is jól mutatja, hogy a világkiállítás minden ötödik látogatója megfordult a magyar pavilonban. Összesen 18,1 millióan keresték fel a rendezvényt, a magyar pavilonnak 3,3 millió látogatója volt öt hónap alatt – nyilatkozta Pongorné Csákvári Marianna, a Gazdasági Minisztérium helyettes államtitkára tegnapi sajtótájékoztatóján.Ha számszerűen összegezzük a prominens vendégeket, akkor kiderül, hogy nyolc államfő, illetve uralkodó, nyolc miniszterelnök, hozzávetőlegesen harminc kormánytag és csaknem száz egyéb ismert közéleti személyiség kereste fel a magyar pavilont – közölte Gérnyi Gábor, az Expo 2000 Hannover Kiállítás miniszteri biztosa.A miniszteri biztos a költségekről elmondta: a kétmilliárd forintos költségvetést nem lépték túl. A legsikeresebb szakmai programok a Vizek Magyarországon című rendezvény, a magyar mezőgazdaság napja és az EU-kommunikációs nap voltak. Az ideérkező vállalkozók a magyar befektetési lehetőségekkel és a Széchenyi-tervvel is megismerkedhettek. A pavilon további hasznosítása azonban még nyitott kérdés, eddig tizenhat érdeklődő jelezte vételi szándékát. A pavilon vásárlójelöltjeinek egy része az épület háromezertizenöt négyzetméteres területe iránt is érdeklődnek, ezek a befektetők a helyszínen szeretnék majd hasznosítani a pavilont. A jelentkezők között német önkormányzatok is vannak, amelyek saját városukban állítanák fel az épületet. Néhány magyar befektető is ajánlatot tett, ők mindenképpen Magyarországon, információs centrumként hasznosítanák a pavilont.Gérnyi Gábor újságírói kérdésre válaszolva közölte: a pavilon eladásának határideje 2001. február 28., amennyiben eddig az időpontig nem kötnek üzletet, akkor le kell bontani az épületet. Az értékesítéshez szükséges kormányfelhatalmazás néhány napon belül megszületik. Pongorné Csákvári Marianna szólt arról, hogy a 2000. június 1. és október 31. között megrendezett kiállítás sikerét az is jól példázza, hogy a magyar épület a több mint ötven pavilon között a hetedik helyezést érte el, a magyar étterem pedig harmadik lett a sikerlistán.
Európában is egyre többen mondják ki: Ukrajna nem tudja megnyerni ezt a háborút
