Fuvarozói mentesség

Putsay Gábor
2000. 11. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elsődleges feladatként jelöli meg a magyar közlekedéspolitika a közlekedést érintő joganyag harmonizációját az Európai Unió jogszabályaival. Ezzel együtt attól sem tekint el, hogy a hazai közlekedési alágazatok korlátozott külpiaci versenyképessége miatt, versenyesélyünk javítása érdekében a jogharmonizáció során szükség van a fokozatosság biztosítására – mondta tegnap Kovács Endre, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium főtanácsosa a Szállítmányozás 2000 című konferencián. A hazai piac és a magyar cégek időleges védelme érdekében fontos lenne számunkra a még nem teljesíthető EU jogszabályok alkalmazása alóli mentesség. Kovács Endre elmondta: az unió vasúti infrastruktúra kapacitásfelosztásáról és az infrastruktúra-díjak felszámításáról szóló, jelenleg hatályos irányelvei esetében Magyarország 2006. december31-ig tartó átmeneti felmentést kér. Ebben az időszakban – a versenyképesség biztosítása érdekében – hazánk fenn kívánja tartani a MÁV különleges jogait a pályák kapacitásának elosztása, illetve a pályahasználati díj tekintetében.Átmeneti mentességet kérünk a közúti cabotage-forgalomban, ami tulajdonképpen a tagországokban bejegyzett vállalkozások fuvarvállalását teszi lehetővé egy másik (tag)országban. Így 2006. december 31-ig a nem honos fuvarozók nem lennének jogosultak hazai árufuvarozás végzésére. Kovács Endre hangsúlyozta: mindez a fokozatos felkészülést tenné lehetővé, hiszen a jóval fejlettebb európai uniós országokban is csak néhány éve liberalizálták teljes egészében a piacot. Magyarország 2005. december 31-ig átmeneti mentességet kér a közúti árufuvarozásban használt gépjárművek esetében meghatározott adók minimumszintjének alkalmazása alól.A közúti fuvarozásban működő kis- és közepes vállalkozások egyik sajátossága az önfoglalkoztatás magas aránya. A legtöbb vállalkozás jelenleg egyetlen járművet üzemeltet, aminek pótlása egyáltalán nem biztosított. Ezek a vállalkozások külső munkaerőt ritkán alkalmaznak. Míg a magyar vállalkozások hetvenöt százaléka alkalmazott nélküli, az unió tagországaiban ez az arány 52 százalék. A hazai fuvarozók helyzetét leginkább a vállalkozói kultúra fejlesztésével, az integrációra való felkészülés támogatásával, a tőkéhez való jutás elősegítésével és az adminisztratív feltételek könnyítésével lehet elősegíteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.