Dicsérd a föld erényeit, mely új életet táplál, és minket gazdagon megajándékoz – ez a világ egyik legnagyobb kozmetikai cégének, a japán Shiseido-háznak a filozófiája. A vállalkozás a kozmetikaiparban szokatlanul nagy múltra tekinthet vissza: 1872-ben alapították. Igaz, először gyógyszertárként ismerték meg a nevét, a tulajdonos, Yushin Fukuhara ugyanis a japán haditengerészet főgyógyszerészeként vonult vissza a katonaélettől, s nyitotta meg az első nyugati jellegű patikát Tokió pompás, Ginza nevű utcájában. A Shiseidónak elnevezett gyógyszertárban eleinte két különlegességet kínáltak: a Fukuhara Tootpaste-t – amely az első japán fogkrém volt – és az Eudermine nevű bőrápolót.Fukuhara úr kitűnő menedzsernek bizonyult a maga idejében: a hagyományos japán termékeket nyugati kultúrával és technológiával állította elő, sőt 1927-ben már reklámokat is készíttetett. Megalakította a Camelia Klubot, amely a mai napig is aktuális cégemblémára, a kinyílt kaméliavirágra utal. Ma ennek a klubnak 8,8 millió tagja van, az érdeklődőket saját folyóirata tájékoztatja a szépségről és egészségről.A cégalapító után fia, majd unokája, Yoshiharu Fukuhara vette kezébe az időközben világszerte ismertté vált cég kormányzását. Több mint ötven országban forgalmazzák a teljesen egyéni koncepció szerint készülő kozmetikumokat, éves globális forgalmuk 600 milliárd jen. Magyarországon alig-alig ismerik e termékeket, pedig három éve nálunk is kaphatók. A napokban önálló üzletet nyitottak Budapesten, a szépség házát, ahol nemcsak a termékeket láthatják az érdeklődők, hanem a távol-keleti kozmetikai módszerekkel, különleges masszázstechnikákkal is megismerkedhetnek. A cég nemzetközi üzleti kapcsolatokért felelős igazgatója, Yoshiyuki Nagai úr lapunknak nyilatkozva elmondta: természetesen szeretnék a forgalmat növelni, de a magyar fővárosban lévő üzletet mindenekelőtt stratégiai fontosságúnak tekintik, az idelátogató külföldiekkel is meg szeretnék ismertetni a távol-keleti minőség kiválóságát. Kozmetikumaik nem egyszerűen szépítőszerek, hanem ősi hagyományok hordozói, s a Shiseido régi filozófiájának megfelelve itt is a nyugati és keleti kultúrák találkozására helyezik a hangsúlyt.A japánok számára a szépség nem pusztán vonzó külsőt jelent: a harmonikus életmód látható kifejeződése, amelyhez az ápoltság mellett a táplálkozás, az egészség, a mozgás, az életszemlélet is hozzátartozik. A japán ideálok szerint az igazi szépség a szellem, a lélek és a test harmóniájában tükröződik.
Pikk – Gyilkosság bolsevik módra + videó
