Harmonikus szépség

Rácz Judit
2000. 11. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dicsérd a föld erényeit, mely új életet táplál, és minket gazdagon megajándékoz – ez a világ egyik legnagyobb kozmetikai cégének, a japán Shiseido-háznak a filozófiája. A vállalkozás a kozmetikaiparban szokatlanul nagy múltra tekinthet vissza: 1872-ben alapították. Igaz, először gyógyszertárként ismerték meg a nevét, a tulajdonos, Yushin Fukuhara ugyanis a japán haditengerészet főgyógyszerészeként vonult vissza a katonaélettől, s nyitotta meg az első nyugati jellegű patikát Tokió pompás, Ginza nevű utcájában. A Shiseidónak elnevezett gyógyszertárban eleinte két különlegességet kínáltak: a Fukuhara Tootpaste-t – amely az első japán fogkrém volt – és az Eudermine nevű bőrápolót.Fukuhara úr kitűnő menedzsernek bizonyult a maga idejében: a hagyományos japán termékeket nyugati kultúrával és technológiával állította elő, sőt 1927-ben már reklámokat is készíttetett. Megalakította a Camelia Klubot, amely a mai napig is aktuális cégemblémára, a kinyílt kaméliavirágra utal. Ma ennek a klubnak 8,8 millió tagja van, az érdeklődőket saját folyóirata tájékoztatja a szépségről és egészségről.A cégalapító után fia, majd unokája, Yoshiharu Fukuhara vette kezébe az időközben világszerte ismertté vált cég kormányzását. Több mint ötven országban forgalmazzák a teljesen egyéni koncepció szerint készülő kozmetikumokat, éves globális forgalmuk 600 milliárd jen. Magyarországon alig-alig ismerik e termékeket, pedig három éve nálunk is kaphatók. A napokban önálló üzletet nyitottak Budapesten, a szépség házát, ahol nemcsak a termékeket láthatják az érdeklődők, hanem a távol-keleti kozmetikai módszerekkel, különleges masszázstechnikákkal is megismerkedhetnek. A cég nemzetközi üzleti kapcsolatokért felelős igazgatója, Yoshiyuki Nagai úr lapunknak nyilatkozva elmondta: természetesen szeretnék a forgalmat növelni, de a magyar fővárosban lévő üzletet mindenekelőtt stratégiai fontosságúnak tekintik, az idelátogató külföldiekkel is meg szeretnék ismertetni a távol-keleti minőség kiválóságát. Kozmetikumaik nem egyszerűen szépítőszerek, hanem ősi hagyományok hordozói, s a Shiseido régi filozófiájának megfelelve itt is a nyugati és keleti kultúrák találkozására helyezik a hangsúlyt.A japánok számára a szépség nem pusztán vonzó külsőt jelent: a harmonikus életmód látható kifejeződése, amelyhez az ápoltság mellett a táplálkozás, az egészség, a mozgás, az életszemlélet is hozzátartozik. A japán ideálok szerint az igazi szépség a szellem, a lélek és a test harmóniájában tükröződik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.