A begyűrűző árhatások miatt kétszámjegyű tarifaemelés volna indokolt a távolsági járatokon, annál inkább is, mert az idén csak hatszázalékos jegyáremelés történt – mondta a Magyar Nemzetnek Kaposvárott a Volán Egyesülés vezérigazgatója. Saslics Elemér mindazonáltal úgy fogalmazott: ha a megyei Volán-társaságok üzemeltetési és beruházási támogatáshoz jutnak, „csak” 9,5 százalékos tarifaemelést kezdeményeznek.Tegnap a győri Rába Holding Járműgyártó Kft. távolsági járatokra tervezett új autóbuszainak szemléjére gyűltek össze a Kapos Volán központjában a megyei Volán-társaságok vezetői, ám mert az év vége közeledtével a tarifaemelések kérdése sem volt megkerülhető, Saslics Elemértől, a Volán Egyesülés vezérigazgatójától a jegyárváltozásokról is érdeklődtünk.– Tíz százaléknál nagyobb tarifaemelés volna indokolt, de mert a Volán-társaságok meg akarják őrizni az utasforgalom-növekedés ütemét, ha kétszámjegyű emelés történne, lelassulna a forgalomemelkedés – mondta a vezérigazgató.Megtudtuk: az autóbusz-közlekedési tagozat 9,5 százalékos tarifaemelést kezdeményezett az ármegállapítóknál, és a hivatásforgalomban részt vevő más alágazathoz hasonlóan „ellentételezésre számít”.Saslics Elemér indokoltnak tartja, hogy az autóbusz-rekonstrukció folytatásaként 2001-ben a Volán-társaságok megkapják a központi költségvetésben tervezett 3–3,1 milliárd forint beruházási pénzt. Emellett üzemeltetési támogatást igényelnek az elmaradt tarifaemelés kompenzálására. A vezérigazgató bízik igényeik kielégítésében.– A helyi közlekedés tartósan veszteséges – emlékeztetett a vezérigazgató. Feltételei városonként változóak. A tarifaemelés a helyi buszközlekedésben más mechanizmus szerint történik, mint a helyköziben: a városok esetében – a pénzügyi tárcával egyetértésben – a helyi önkormányzat állapítja meg a viteldíjemelés mértékét. De 9,5 százaléknál nagyobb emelésre mindazonáltal várhatóan nem kerülhet sor.
Vogel Evelin elismerte, ő készítette a hangfelvételeket