Outsourcing a pénzügyben

2000. 11. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Banknak jelenleg több mint négyezer ügyfele használja a MultiCash (OfficeNet program) elektronikus banki rendszert, amely tizenkét másik banknál is mûködik. A rendszer elônye a gyorsaság és a naprakészség, hiszen a rendszernek köszönhetôen az ügyfél a személyes ügyintézés helyett modemen keresztül jelentkezik be a bankba, rengeteg idôt takarítva meg ezzel. Továbbá folyamatosan, óránként frissítve látja – a banknál megegyezô módon – a számláján történt mozgásokat, átutalásait, pénzmozgásait.Az ABN AMRO Bank ez év nyarán a bôvítések beindítására szerzôdést írt alá a Revolution Software-rel, amelynek banki outsourcing részlege már meg is kezdte az ügyféloldali terminálok telepítését és karbantartását.A tavalyi évben a Revolution által végzett pilot projektnek köszönhetôen – amely tíz országos grátisz telepítés keretében mutatta be a szolgáltatás minôségét és gyorsaságát – a bank a Revolution mellett tette le a voksot. „A választást egyrészt a Revolution komoly, a banki szolgáltatások terén meglévô referenciái (Raiffesien Bank, Erste Bank, ING Bank), dinamikusan bôvülô országos szakember-hálózata, másrészt a szerzôdéskötést megelôzô pilot projekt során nyújtott magas színvonalú, jó ár/érték arányú szolgáltatása indokolta” – tudtuk meg Kibédi Varga Lóránt ügyvezetô igazgatótól, az ABN AMRO Bank Globális Tranzakciós Szolgáltatások Igazgatóságának vezetôjétôl.A bankok között egyre inkább népszerûvé váló outsourcing igénybevétele mellett számos elôny szól. Egyrészt így az erôforrásigény mindenkor az elvégzendô munka mennyiségéhez igazítható anélkül, hogy a banknak új munkaerôt kellene keresnie, a szükséges eszközökkel ellátnia vagy esetleg elbocsátania. Sôt az új munkaerô beállítása esetén a tanulási görbe felfutó szakaszát sem a bank finanszírozza, így sem idôbeli kiesés, sem felesleges kiadások nem jelentkeznek.Több banknak szolgáltató outsourcer esetén a hozzáférhetô tudásbázis és tapasztalat sokkal nagyobb, mint ami egy-egy banknál külön-külön megszerezhetô, valamint az idényjellegû, dömpingszerû telepítések, illetve az eseti jellegû kapacitászavarok a nagyobb emberi erôforrás háttérrel jobban áthidalhatók.Az OfficeNet programot használó ügyfelek nagyrészt a középvállalkozói körbôl kerül ki, de a kis- és a nagyvállalatok között is akad számos felhasználó. A bank vezetése a jövô évre további ezerötszáz-kétezer értékesítést tervez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.