Kilencedik szereplőként a Zürich Biztosító (ZB) Rt. is belép a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás piacára. Már a tervezés időszakában sem várt nagyobb díjemelési lehetőséget, mint amennyit az októberi kormányrendelet engedélyezett, arra inkább számított, hogy valamelyik társaságnál viszonylag drasztikusan csökkentik a díjakat.A ZB eddigi, főleg flottás gépjármű-biztosításaira alapozza a kötelező biztosítás ügyfélkörének építését. A társaság tájékoztatása szerint ütemes, de nem túl gyors bővülést várnak az üzletágban, középtávon évente ötezer–hétezer új ügyfélre számítanak. Nyereséget az új tevékenységtől csak több év után várnak, addig igyekeznek elkerülni a veszteségeket.A ZB az ipari biztosításokban, vagyonbiztosításban, felelősségbiztosításban, szállítmánybiztosításban szerzett leginkább piacot, ügyfélkapcsolatokat. Erre, illetve az ezeknek a partnereknek nyújtott casco biztosításokra kívánja felépíteni a kötelező biztosítást is, hiszen tipikus biztosítottai jelentős gépjárműállománnyal rendelkeznek. Az építkezésnél és később is arra számít, mivel casco díjbevétele átlagban nagyságrenddel magasabb a kötelezőénél, meghatározóbb is marad a gépjárműagázatban. Ugyanakkor a „keresztszolgáltatás” eredményeként nagyobb növekedésre számít, mintha az új terméket nem vezetné be. Az országos expanziót biztosítási brókerei vezénylik le, fiókhálózatot nem alakít ki. Bizonyos területeken viszont egyre nagyobb figyelmet szentel az e-businessnek, nem annyira a termékértékesítésben, mint inkább az ügyfelek tájékoztatásában vagy éppen az információszerzésben.Az éves díjkalkulációkról, a keresztszolgáltatás adta kézzelfogható előnyökről adatokat a ZB nem bocsátott rendelkezésünkre. Arról sem közölt részleteket, hogy később, a jövőre alkalmazandó, a társaságok közül az egyik legegyszerűbb tarifatáblázatot mennyivel jobban és milyen szempontok szerint differenciálná: többek között az üzleti tapasztalatoktól, a piac változásaitól függ, mennyire változik a táblázat. Nyugaton lényegesen több összetevő alapján határozzák meg az egyes gépjárművek felelősségbiztosítási díját.
Soros György karmestere a HVG-n lépett akcióban
