Távirati stílusban

2000. 11. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alkalmazkodnak a trendekhez » Elemzők szerint a jelenlegi nyolcvan százalék beszéd, húsz százalék adat arány két éven belül megfordul a fejlett kommunikációval rendelkező országokban. Igazodnak a változásokhoz az IT-területen tevékenykedő vállalatok is, a korábbi számítógépgyártó ICL például ma már informatikai szolgáltató vállalatként működik, és a Forrester elemzései szerint az e-Business szolgáltató vállalatok között a világon a negyedik helyet foglalja el, Európában pedig vezető eBusiness-szállító. A hazai vállalat alkalmazkodik a trendekhez, ma már az értékesítést végző csapatban nincs hardvereladásért felelős munkatárs, és elkészült az új ajánlati „portfolio” is. Sikeresen befejeződtek a korábbi nagy projektek, többek között a MÁV integrált vállalati információs rendszernél a négyezer felhasználós, ezer munkahelyen működő gazdaságirányítási informatikai rendszer (GIR) és a MÁV informatikai hálózati projekt (MIHP), több banki és az áruházi értékesítési rendszer. Saját és a menedzsment elképzeléseit ismertetve Bernáth Lajos, az ICL Hungary új, a SZÜV Rt.-től átigazolt kereskedelmi és marketingigazgatója elmondta, hogy az ICL ügyfélközpontú világa és e-business-szakértelme kiváló alap, hogy a céget hazánkban is az új technológiát professzionális módon bevezető nemzetközi nagyvállalatként ismerjék.A Cisco Expo 2000 témái » November 21–22-én rendezik a hálózati technológiákkal foglalkozó vagy ezek iránt érdeklődő informatikai szakemberek, üzletemberek érdeklődésére számot tartó Cisco Expo hálózati konferenciát és kiállítást. A Cisco Systems vezető szakembereinek technikai és üzleti előadásai – a teljesség igénye nélkül – a következő témákba nyújtanak majd betekintést: IP-telefónia, valamint IP–GSM integráció, LAN- és DSL-tervezés, intelligens ügyfélkapcsolati megoldások, drót nélküli hálózatok, AVVID technológia (integrált adat-, hang- és videokommunkáció), tartalomszolgáltatáshoz igazodó hálózati megoldások. A Synergontól szó esik majd a legkülönfélébb hálózati szolgáltatásokról, a Sun Microsystems bevezeti a hallgatóságot az elektronikus üzleti weboldalak tervezésének és létrehozásának tudományába, valamint bemutatja a jövő informatikai központját, az Internet Datacentert. Az Oracle tolmácsolásában megtudhatunk mindent a webportálról mint az e-kereskedelem nulladik kilométerkövéről, a Matávnet pedig majd arról beszél, mi mindent rejteget számunkra az „internet a marketingen túl”. Az LNX hálózatmenedzsment megoldásokkal ismerteti meg az érdeklődőket, míg az adattárolás egyik szakértőjeként ismert EMC bemutatja a vállalati szintű adattároló-hálózat előnyeit. A Motorola a GPRS, az AT&T pedig a VPN (virtuális magánhálózatok) technológiát igyekszik közelebb hozni a hallgatósághoz, míg a Compaq rávilágít, milyen jelentősséggel bír a terhelésmegosztás. A szakmai panelbeszélgetések az internetgazdaság jövőjét, a hazai hálózatiszakember-utánpótlást (Ki üzemelteti majd a hálózatot?), valamint a hazai elektronikus kereskedelem jövőjét (Mikor lesz kommersz az e-commerce?) boncolgatják.Mobilozó írek » Írország legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója az Eircell; több mint egymilliós előfizetői bázisával a cég Európa öt legnagyobb belföldi lefedettséget biztosító távközlési vállalata közé tartozik. Az ország minden harmadik lakosa a dublini cég ügyfele. A vállalat kétszer akkora, mint a legközelebbi, ugyanannyi munkatársat foglalkoztató versenytársa, a növekedés azonban hatalmas nyomást gyakorol a cégre. Az Eircell ezerötven alkalmazottjának közel fele ügyfélszolgálati tevékenységet lát el. Ily módon a vállalat egyre gyarapodó webes eszköztárával éjjel-nappali ügyfélszolgálatot tart fenn, nem számítva a négyszáz belföldi ügyfélszolgálati képviselő munkáját. Tevékenységüket az a CRM-rendszer könnyíti meg, amelyet az Eircell a Compaq és partnereinek, közöttük a Nortel Networkshöz tartozó Clarify, az eLoyalty, az Alcatelhez tartozó Genesys, valamint az Xchange bevonásával alakított kiGörögországi Tetra-rendszer » A Nokia olyan hálózati berendezések szállításáról írt alá megállapodást Görögország új Tetra professzionális mobilrádió-szolgáltatójával, a Chaosszal, amelyek biztonságos digitális kommunikációt biztosítanak a professzionális mobilrádió-felhasználók számára. A Nokia Tetra-infrastruktúra a továbbfejlesztett Nokia hálózatkezelő rendszert és szolgáltatások széles skáláját tartalmazza. A szállítások decemberben kezdődnek, a kezdetben Athént és annak körzetét lefedő hálózat pedig a tervek szerint a jövő év első negyedében indul. A Tetra-hálózatok biztonságos, digitális mobilkommunikációt tesznek lehetővé a közbiztonságért felelős szervezetek, biztonsági szolgálatok, valamint közlekedési és közművállalatok részére. A Nokia a világon elsőként vezette be az IP csomagkapcsolt adatátviteli technológiát Tetra-rendszeren. A Chaos a Tetra-szolgáltatások fejlesztésére koncentráló magáncég, amely a görögországi professzionális felhasználók igényeit kielégítő szolgáltatásokat kínál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.