Üzemelhet a magyar–szlovén vasút

Putsay Gábor
2000. 11. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nógrádi László közlekedési és vízügyi miniszter, valamint Anton Bergauer szlovén közlekedési és hírközlési miniszter tegnap Lentiben aláírta a magyar–szlovén vasúti összeköttetés határforgalmát szabályozó megállapodást. Az egyezmény lehetőséget biztosít arra, hogy az év végéig megépülő magyar–szlovén vasútvonalon a jövő év első felében megindulhasson a menetrend szerinti vonatforgalom. Nógrádi László ezzel kapcsolatban lapunknak elmondta: az egyezményben rögzítették a technikai feltételeket is – vámkezelés, különböző felségjelzésű vonatok határátlépése –, ezáltal nincs akadálya a forgalom megindulásának. A magyar oldalon a próbaterheléséket követően december 15-én történhet meg a műszaki átadás, a szlovénok december 20-ra ígérték az építkezés befejezését.A szlovén közlekedési miniszter a találkozón elmondta, hogy a határforgalmi egyezményt utólagos jóváhagyásra a parlamenthez kell benyújtaniuk. Mivel az új szlovén parlament megalakulása jelenleg tart, erre jövő év januárjában kerülhet sor, az egyezmény pedig februárban léphet hatályba.Mint arról már beszámoltunk, a magyar szakaszon Zalalövőtől Bajánsenyéig 19 kilométer hosszú vasútvonal épül, 24,2 milliárd forintos költségen. Az új vonal egyvágányú, dízelvontatású lesz, a közös határállomást a szlovén fél – az országban 25 kilométer hosszú szakasz épül – építi meg Hódoson. A magyar szakaszt 120 millió márkás banki hitelből, 10 millió eurós PHARE-támogatásból, valamint költségvetési forrásból építik meg. A szlovén közvetlen összeköttetéshez át kell építeni a Zalalövő– Boba szakaszt is.A MÁV Rt. 2001-re országos szinten létrehozza az elektronikus jegyeladási, helyfoglalási és utastájékoztatási információs rendszerét, a belföldi és a nemzetközi forgalomban közlekedő vonatoknál egyaránt – mondta el tegnap Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója az Európai Vasúti Mérnökök Szervezete által rendezett budapesti konferencián. Hangsúlyozta továbbá, hogy a páneurópai folyosók magyarországi szakaszai 2010-ig teljesen fel lesznek újítva. A vezérigazgató komoly eredményként könyvelte el, hogy a MÁV-nak hitelfelvétel mellett lehetősége lesz olyan nagy teljesítményű villamos mozdonyok beszerzésére, amelyek Magyarország határain kívül is közlekedhetnek.Benedek János, a MÁV Rt. vezérigazgató-helyettese elmonta: a vasútreformhoz elengedhetetlen a vasúti törvény bizonyos rendeleteinek a módosítása.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.