Nógrádi László közlekedési és vízügyi miniszter, valamint Anton Bergauer szlovén közlekedési és hírközlési miniszter tegnap Lentiben aláírta a magyar–szlovén vasúti összeköttetés határforgalmát szabályozó megállapodást. Az egyezmény lehetőséget biztosít arra, hogy az év végéig megépülő magyar–szlovén vasútvonalon a jövő év első felében megindulhasson a menetrend szerinti vonatforgalom. Nógrádi László ezzel kapcsolatban lapunknak elmondta: az egyezményben rögzítették a technikai feltételeket is – vámkezelés, különböző felségjelzésű vonatok határátlépése –, ezáltal nincs akadálya a forgalom megindulásának. A magyar oldalon a próbaterheléséket követően december 15-én történhet meg a műszaki átadás, a szlovénok december 20-ra ígérték az építkezés befejezését.A szlovén közlekedési miniszter a találkozón elmondta, hogy a határforgalmi egyezményt utólagos jóváhagyásra a parlamenthez kell benyújtaniuk. Mivel az új szlovén parlament megalakulása jelenleg tart, erre jövő év januárjában kerülhet sor, az egyezmény pedig februárban léphet hatályba.Mint arról már beszámoltunk, a magyar szakaszon Zalalövőtől Bajánsenyéig 19 kilométer hosszú vasútvonal épül, 24,2 milliárd forintos költségen. Az új vonal egyvágányú, dízelvontatású lesz, a közös határállomást a szlovén fél – az országban 25 kilométer hosszú szakasz épül – építi meg Hódoson. A magyar szakaszt 120 millió márkás banki hitelből, 10 millió eurós PHARE-támogatásból, valamint költségvetési forrásból építik meg. A szlovén közvetlen összeköttetéshez át kell építeni a Zalalövő– Boba szakaszt is.A MÁV Rt. 2001-re országos szinten létrehozza az elektronikus jegyeladási, helyfoglalási és utastájékoztatási információs rendszerét, a belföldi és a nemzetközi forgalomban közlekedő vonatoknál egyaránt – mondta el tegnap Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója az Európai Vasúti Mérnökök Szervezete által rendezett budapesti konferencián. Hangsúlyozta továbbá, hogy a páneurópai folyosók magyarországi szakaszai 2010-ig teljesen fel lesznek újítva. A vezérigazgató komoly eredményként könyvelte el, hogy a MÁV-nak hitelfelvétel mellett lehetősége lesz olyan nagy teljesítményű villamos mozdonyok beszerzésére, amelyek Magyarország határain kívül is közlekedhetnek.Benedek János, a MÁV Rt. vezérigazgató-helyettese elmonta: a vasútreformhoz elengedhetetlen a vasúti törvény bizonyos rendeleteinek a módosítása.

A mémek, amiért Magyar Péter börtönbe küldene! – videó