Sikeresnek ítélte a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium az Agrármarketing Centrum (AMC) Kht. kiváló magyar élelmiszereket népszerűsítő stratégiáját. A marketingcég vezérkara előadókörútjának utolsó állomásán, Kaposvárott elhangzott: ez idáig 75 hazai cég 172 termékcsaládjának 260 terméke érdemelte ki a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet, ám a jövő év végére a kiválóak listáján már akár háromszáz védjegyzett termék szerepelhet.A tanúsítvánnyal ellátott termékek népszerűsítésére idén csaknem kétszázmillió forintot költött az AMC, de több kellene, mert még nehezen találnak rá a vásárlók a „kiválókra”. Pedig az AMC bemutatóin gyorsan „elpusztítják” a reménybeli vásárlók a kóstolásra kínált hazai termékeket – állítja Szüts Menyhért, az AMC integrációs osztályvezetője.Száz kiváló címre pályázó termékből általában 50-60 kap minőséget igazoló védjegyet. Államilag szavatolt védjegy Magyarországon csak egy van, mégis nehéz meggyőzni a termelőt, a fogyasztót és a kereskedőt is a kiváló élelmiszerek akciójába való bekapcsolódás hasznosságáról. Pedig ismerve az EU szigorú védjegypolitikáját, nem nehéz megjósolni: a csatlakozásnál behozhatatlan előnyhöz jut az a cég, amely kiváló védjeggyel ellátott élelmiszert kínál.December 20-án az országban elsőként Kaposvárott nyílik élelmiszer-bemutató teremmel is büszkélkedő védjegyiroda.

Halálos trópusi betegség ütötte fel a fejét Magyarországon, riadót fújtak az orvosok