A Chrysler két újdonságát, a Sebring limuzint és kabriót egy amerikai versenypályáról nevezték el. A sportos név azért meglepő, mert ezek az autók elsősorban kényelmükkel próbálnak vevőket toborozni maguknak.Jelenleg a Chrysler modellpalettája a legfiatalabb Európában. A legöregebb 300 M is csupán három éves, és a cég néhány hete mutatta be a megújult Voyagert és Neont, valamint a Sebring nevű modellcsaládot, aminek komoly szerepet szánnak az európai piacon.A Sebring elődje a Stratus volt, ami a Chrylser minden igyekezete ellenére sem fogyott igazán jól – pályafutása öt éve alatt mindöszsze 30 ezer példány kelt el belőle Európában. Nem véletlenül persze, hiszen olyan vetélytársai voltak, mint a BMW 3-as sorozat, a VW Passat vagy az Opel Vectra – csupa olyan modell, amely elsősorban azért nagyon népszerű az európai vásárlók körében, mert telibe találja az európai ízlést. A Stratus túlságosan amerikai volt az öreg kontinensen: sok műanyag és himbálózó futómű jellemezte.A Chrysler most többek között számokkal is igyekszik meggyőzni a vevőket arról, hogy a Sebringgel új korszak köszöntött be. A kabrió karosszériájának torziós merevsége (ami az úttartás és a kanyarstabilitás szempontjából legalább olyan fontos, mint a zaj és a kényelem terén) 44 százalékkal haladja meg az elődét. A beépített motorok takarékosabbak és nyomatékosabbak. A kisebbik továbbra is négyhengeres és kétliteres, az eladások oroszlánrészét viszont valószínűleg a 300 M-ből érkező 2,7 literes V6-os teszi majd ki, amely kereken 200 lóerős. Ehhez a motorhoz rendelhető a Chrysler Autostick nevű váltója, amely automatikus, négyfokozatú, de a kar oldalra pöccintésével kézzel is lehet vele kapcsolgatni. A legújabb divat szerint teljesen átlátszó és sima fényszóróbura mögött lévő lámpatestek 25 százalékkal több fényt terítenek az útfelületre, mint korábban. Szintén a jobb rugózás érdekében megnövelték a kerekek átmérőjét is (16 colra), s feszesebbre hangolták a rugózást, ami azonban az európai autósnak valószínűleg még így is meglehetősen lágy.A kényelmi extrák hosszú sora nem meglepetés egy amerikai kocsiban: a 150 wattos hifit az Infinity szállítja a Sebringekbe, a csúcsváltozatban krémszínű és kék bőr uralja a belteret, a kabrió tetejét villanymotorok mozgatják. A Chrysler igyekszik behozni lemaradását a biztonság terén is: a Sebringben van függönylégzsák, s megtalálható benne az elektronikus fékerőelosztó és a menetstabilizáló program is.A Sebring egészen biztosan jobb kocsi, mint a Stratus, hiszen gyorsabb, takarékosabb és biztonságosabb, fő vonzereje pedig továbbra ugyanaz lesz: az egyéni dizájn, a kényelem és fényűző felszereltség. A kérdés csupán az, hogy emiatt hányan választják majd a Sebringet a megszokott európai kocsik helyett?
Halász Bence bekezdett a vb-döntőben, olimpiai bajnok riválisa sem fogta vissza magát
