A név nem mindig kötelez

Jávor József
2001. 02. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Chrysler két újdonságát, a Sebring limuzint és kabriót egy amerikai versenypályáról nevezték el. A sportos név azért meglepő, mert ezek az autók elsősorban kényelmükkel próbálnak vevőket toborozni maguknak.Jelenleg a Chrysler modellpalettája a legfiatalabb Európában. A legöregebb 300 M is csupán három éves, és a cég néhány hete mutatta be a megújult Voyagert és Neont, valamint a Sebring nevű modellcsaládot, aminek komoly szerepet szánnak az európai piacon.A Sebring elődje a Stratus volt, ami a Chrylser minden igyekezete ellenére sem fogyott igazán jól – pályafutása öt éve alatt mindöszsze 30 ezer példány kelt el belőle Európában. Nem véletlenül persze, hiszen olyan vetélytársai voltak, mint a BMW 3-as sorozat, a VW Passat vagy az Opel Vectra – csupa olyan modell, amely elsősorban azért nagyon népszerű az európai vásárlók körében, mert telibe találja az európai ízlést. A Stratus túlságosan amerikai volt az öreg kontinensen: sok műanyag és himbálózó futómű jellemezte.A Chrysler most többek között számokkal is igyekszik meggyőzni a vevőket arról, hogy a Sebringgel új korszak köszöntött be. A kabrió karosszériájának torziós merevsége (ami az úttartás és a kanyarstabilitás szempontjából legalább olyan fontos, mint a zaj és a kényelem terén) 44 százalékkal haladja meg az elődét. A beépített motorok takarékosabbak és nyomatékosabbak. A kisebbik továbbra is négyhengeres és kétliteres, az eladások oroszlánrészét viszont valószínűleg a 300 M-ből érkező 2,7 literes V6-os teszi majd ki, amely kereken 200 lóerős. Ehhez a motorhoz rendelhető a Chrysler Autostick nevű váltója, amely automatikus, négyfokozatú, de a kar oldalra pöccintésével kézzel is lehet vele kapcsolgatni. A legújabb divat szerint teljesen átlátszó és sima fényszóróbura mögött lévő lámpatestek 25 százalékkal több fényt terítenek az útfelületre, mint korábban. Szintén a jobb rugózás érdekében megnövelték a kerekek átmérőjét is (16 colra), s feszesebbre hangolták a rugózást, ami azonban az európai autósnak valószínűleg még így is meglehetősen lágy.A kényelmi extrák hosszú sora nem meglepetés egy amerikai kocsiban: a 150 wattos hifit az Infinity szállítja a Sebringekbe, a csúcsváltozatban krémszínű és kék bőr uralja a belteret, a kabrió tetejét villanymotorok mozgatják. A Chrysler igyekszik behozni lemaradását a biztonság terén is: a Sebringben van függönylégzsák, s megtalálható benne az elektronikus fékerőelosztó és a menetstabilizáló program is.A Sebring egészen biztosan jobb kocsi, mint a Stratus, hiszen gyorsabb, takarékosabb és biztonságosabb, fő vonzereje pedig továbbra ugyanaz lesz: az egyéni dizájn, a kényelem és fényűző felszereltség. A kérdés csupán az, hogy emiatt hányan választják majd a Sebringet a megszokott európai kocsik helyett?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.