A Fabia komoly sikereket aratott az európai piacokon, így aztán egyáltalán nem volt meglepő a Skoda döntése: elkészítik az autó kombiváltozatát is. Ez már a Felicia esetében is gyümölcsöző ötletnek bizonyult...Láthatóan a bevált receptet követték a Fabia kombiváltozatának tervezésekor: a tengelytávot változatlanul hagyták, a kocsi hoszsza viszont 26 centivel meghaladja a nagy sikerrel bemutatott ötajtósét. Ezért hatalmas a csomagtartó is: alaphelyzetben 426 literes. A terhelhetőség minden változat esetében meghaladja a fél tonnát – s mindez egy kiskocsiban. Nem hiányoznak a szellemes megoldások sem. A hátsó ülőlap például egy mozdulattal kiemelhető az autóból, így nem rabolja a helyet, amikor a lehető legnagyobb csomagtartóra van szükség.A Fabia motorpalettája hattagú. A benzinesek közül három is 1,4 literes, a teljesítményük azonban eltérő: 68, 75 és 101 lóerő. Érdekes, hogy egy kiskocsihoz kétezres motort is kínálnak (115 lóerő), várhatóan ebből fogy majd a legkevesebb; még az alapáron várhatóan drágább dízelekre (1,9 liter, 68 és 101 lóerő) is biztosan nagyobb lesz a kereslet.A szériában beszerelt, illetve felárért rendelhető tételek sora impozáns: dupla légzsák, oldallégzsákok, fékerőelosztó, kipörgésgátló, menetstabilizáló program, tanulékony automatikus váltó, sebességtartó, elektrohidraulikus szervokormány.A gazdag felszereltség, az igényes technika, a jó gyártási minőség persze nincsen ingyen. Ezt már az ötajtós Fabia esetében is tapasztalhattuk, hiszen a cseh kocsi csak a legkisebb motorral és a legszerényebb felszereltséggel mondható kedvező árúnak a kiskocsik között. Ha a jobban teljesítő 1,4-est választja az ember, akkor már három- millió közelében van az ár, ez pedig már a kompakt kategória határát súrolja. A kombi pedig drágább a Fabia esetében is.
Deputy PM: History Has Proven Viktor Orban Right + Video
