A Toyota Mercedese

FMM
2001. 02. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy ugrásra készül a Toyota luxusmárkája, a Lexus: Észak-Amerika meghódítása után most Európa a cél. Nem egészen két év alatt öt új modellt mutatnak be, s ezek közül az LS a legnagyobb és legdrágább.Néhány évvel ezelőtt még azt mondták (főleg a riválisok) a Lexus akkori legnagyobb modelljére, az LS400-asra, hogy nem más, mint a Mercedes S osztály lekoppintott utánzata. A formaterv szempontjából kétségtelenül volt ebben némi igazság, a Lexusban alkalmazott műszaki megoldások azonban már akkor is a nagy presztízsű stuttgarti cég színvonalán álltak. Az is megtörtént például, hogy az előző Mercedes S osztály bemutatóját azért halasztották el a németek, mert a Lexusnak csendesebb volt az utastere, s addig nem engedték piacra az S-t, amíg nem gurul legalább olyan halkan, mint a japán vetélytárs.A Lexus tehát már a 90-es évek elején is szemtelenül jó autókat gyártott, azaz már akkor hűek voltak a jelszavukhoz: újraértelmezni a tökéletes autó fogalmát. Az LS430 most újra föladhatja a vetélytársaknak a leckét, mert az autóról készített sajtóanyag éppen a kocsi zajtalanságát emeli ki fő erényként. Ehhez azonban nem volt elég a zajszigetelő anyagokat kilószámra az autóba tömni; meg kellett erősíteni a padlólemezt, növelni a karosszéria merevségét, s ekképp csökkenteni a vibrációkat. A minőség tekintetében pedig valóban világrekorder a Lexus: az egyes karosszériaelemek gyártási tűrése pontosan a tizede az iparban szokásosnak, azaz a milliméter ezredrésze! A szélcsatorna pedig másfajta csodát tett a Lexusszal: az LS430 légellenállási együtthatója mindössze 0,25, hiszen abban az aerodinamikai központban készült, ahol a 300 km/órás sebességre is képes japán szupervonatok.A Lexus persze nem futja meg a 300-at, hiszen – igazodva a többi országúti cirkáló gyártójához – a gyárban olyan elektronikát szerelnek az autóba, amely 250-nél leszabályoz. A motor 4,3 literes és természetesen V8-as, hiszen a Lexus még mindig Észak-Amerikában értékesíti autói nagy részét. A 280 lóerős teljesítményhez 430 newtonméteres nyomaték párosul (ekkora vonóerő három darab 1,6-os VW Golf-motorban van!).A Lexust azonban nem a nyers erő teszi káprázatossá. Utasterének tervezői milliomosoknak készült repülőgépkabinokat, szállodai lakosztályokat és méregdrága karórák dizájnját tanulmányoztak, mielőtt kialakították a belsőt. A 11 hangszórós szuperhifit az a Mark Levinson nevű cég tervezte, akik a high-end otthoni hifiben világelsők, s most először találtak elég csendesnek egy autóbelsőt ahhoz, hogy hajlandók voltak hifit építeni bele.A Lexus LS430-asban tehát tényleg minden megvan ahhoz, hogy elismerten a világ legjobb autója legyen. Egy dolgot kivéve, mert imázsa még mindig nem veszi fel a versenyt a Mercedesével. Igaz, a Lexus-tulajdonosok erre csak elmosolyodnak, és azt mondják: hála istennek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.