Nagy ugrásra készül a Toyota luxusmárkája, a Lexus: Észak-Amerika meghódítása után most Európa a cél. Nem egészen két év alatt öt új modellt mutatnak be, s ezek közül az LS a legnagyobb és legdrágább.Néhány évvel ezelőtt még azt mondták (főleg a riválisok) a Lexus akkori legnagyobb modelljére, az LS400-asra, hogy nem más, mint a Mercedes S osztály lekoppintott utánzata. A formaterv szempontjából kétségtelenül volt ebben némi igazság, a Lexusban alkalmazott műszaki megoldások azonban már akkor is a nagy presztízsű stuttgarti cég színvonalán álltak. Az is megtörtént például, hogy az előző Mercedes S osztály bemutatóját azért halasztották el a németek, mert a Lexusnak csendesebb volt az utastere, s addig nem engedték piacra az S-t, amíg nem gurul legalább olyan halkan, mint a japán vetélytárs.A Lexus tehát már a 90-es évek elején is szemtelenül jó autókat gyártott, azaz már akkor hűek voltak a jelszavukhoz: újraértelmezni a tökéletes autó fogalmát. Az LS430 most újra föladhatja a vetélytársaknak a leckét, mert az autóról készített sajtóanyag éppen a kocsi zajtalanságát emeli ki fő erényként. Ehhez azonban nem volt elég a zajszigetelő anyagokat kilószámra az autóba tömni; meg kellett erősíteni a padlólemezt, növelni a karosszéria merevségét, s ekképp csökkenteni a vibrációkat. A minőség tekintetében pedig valóban világrekorder a Lexus: az egyes karosszériaelemek gyártási tűrése pontosan a tizede az iparban szokásosnak, azaz a milliméter ezredrésze! A szélcsatorna pedig másfajta csodát tett a Lexusszal: az LS430 légellenállási együtthatója mindössze 0,25, hiszen abban az aerodinamikai központban készült, ahol a 300 km/órás sebességre is képes japán szupervonatok.A Lexus persze nem futja meg a 300-at, hiszen – igazodva a többi országúti cirkáló gyártójához – a gyárban olyan elektronikát szerelnek az autóba, amely 250-nél leszabályoz. A motor 4,3 literes és természetesen V8-as, hiszen a Lexus még mindig Észak-Amerikában értékesíti autói nagy részét. A 280 lóerős teljesítményhez 430 newtonméteres nyomaték párosul (ekkora vonóerő három darab 1,6-os VW Golf-motorban van!).A Lexust azonban nem a nyers erő teszi káprázatossá. Utasterének tervezői milliomosoknak készült repülőgépkabinokat, szállodai lakosztályokat és méregdrága karórák dizájnját tanulmányoztak, mielőtt kialakították a belsőt. A 11 hangszórós szuperhifit az a Mark Levinson nevű cég tervezte, akik a high-end otthoni hifiben világelsők, s most először találtak elég csendesnek egy autóbelsőt ahhoz, hogy hajlandók voltak hifit építeni bele.A Lexus LS430-asban tehát tényleg minden megvan ahhoz, hogy elismerten a világ legjobb autója legyen. Egy dolgot kivéve, mert imázsa még mindig nem veszi fel a versenyt a Mercedesével. Igaz, a Lexus-tulajdonosok erre csak elmosolyodnak, és azt mondják: hála istennek.
Halász Bence bekezdett a vb-döntőben, olimpiai bajnok riválisa sem fogta vissza magát
