Jász-Nagykun-Szolnok megye 2000. évi idegenforgalmát előbb a Tisza ciánszennyeződése, később a folyó okozta árvízi helyzet vetette vissza erősen. A megye hírnevének javítása érdekében – tekintettel a millenniumi rendezvényekre – a megyei önkormányzat a Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálattal közösen erőteljes marketing tevékenyégbe kezdett.Jász-Nagykun-Szolnok megye az Alföld szíve címmel új turisztikai kiadványt jelentetett meg a megyei önkormányzat a Gazdasági Minisztérium turisztikai célirányzata támogatásával. A tizenhat oldalas kiadvány a megye látványosságait, rendezvényeit magyar, angol, francia és német nyelven mutatja be félszáz kitűnő színes fotó segítségével, kistérségi csoportosításban. A prospektus ötezer példányban jelent meg, közel 1,6 milliós nyomdai költséggel, de a turisztikai, idegenforgalmi központokban térítésmentesen juthatnak hozzá a turisták. A kiadványt természetesen átadják a megyébe látogató turisztikai, illetve egyéb területen tevékenykedő külföldi szakembereknek. A 2000. évi millenniumi gondolatkörhöz társított mappa címlapján a patinás megyeháza főhomlokzata látható ünnepi zászlódíszekkel. A kiadvány belső oldalán a megye 77 településének címerei közül az eddig elkészült 66 címerrajzban gyönyörködhet a lap szemlélője.Eszenyi Irén, a Megyei Önkormányzat főtanácsosa és Hering Krisztina, a Tiszainform igazgatója a prospektus bemutatása alkalmával a szolnoki megyeházán elmondták, hogy tavaszra három újabb kiadványt készítenek el. Hatodik alkalommal adják ki azt a katalógust, amely a megye szálláshelyeit mutatja be, a Jász-Kun Világ pedig közel ezer program gyűjteménye. A megye idegenforgalmát koordináló és képviselő szakemberek az idén elsősorban franciaországi rendezvényeken mutatkoznak be, mivel a 2001. év ott Magyarország éve lesz.
Otthon start: ezekben a vármegyékben nagy az érdeklődés
