A Ferihegyi repülőtér alatt épül meg annak a gyorsvasútnak egy szakasza, amely a 2A és 2B terminált köti össze a budapesti Nyugati pályaudvarral. A MÁV Rt. és a Trigránit Rt. három hónapon belül alapítja meg közös vasútépítő vállalkozását, a beruházás az első fél év végén kezdődne, és 2003 közepén idulna el az első vonat.Bemutatta azt a nyomvonaltervet a két vállalat által egy éve létrehozott munkacsoport, amely a gyorsvasút útvonalát tartalmazza – tájékoztatta lapunkat a MÁV Rt. A lehetséges változatok közül a Nyugati pályaudvar–Cegléd–Szol-nok vonalat vették alapul a tervezők. A vasútvonal közvetlenül a repülőtér mellett halad, így a Ferihegy I-nél leágazó iparvágányt kívánták bővíteni, illetve meghoszszabbítani, hogy elérje a 2A és a 2B terminált. Felmerült továbbá az a lehetőség is, hogy Kőbánya-Kispest vasútállomástól – a 3-as metró végállomásától – építenének egy új nyomvonalat a repülőtérig. A megbízók végül mindkét javaslatot elvetették, mondván, hogy a repülőtér felé tartó vasúti pálya átbocsátóképessége és a sűrű vonatforgalom nem teszi lehetővé a gyorsvasút egyidejű közlekedését. Az elfogadott változat szerint a gyorsvasút a Nyugatiból indul, a körvasúton halad tovább a Rákos–Újszász vonalig, majd Rákosrendezőt elhagyva egy alagúton át közelítené meg Ferihegy II-t. A vonatok 20 percenként indulnának, és 19 percig tart majd az utazás. A tervek szerint a gyorsvasúti hálózat kialakítása 15-20 milliárd forintba kerül. Ennek nagy részét az új alagút építésére fordítják, ám jelentős összeget kell fordítani a jelenlegi pályák rekonstrukciójára, illetve a külön szintű kereszteződések megépítésére. A tekintélyes beruházás ellenére a gyorsvasút üzemeltetése néhány éven belül megtérülhet.A Ferihegyi repülőtéren tavaly 4,7 millió utas fordult meg, akik nagy része Budapestre tartott, illetve a fővárosból indult. A repülőtér forgalma évente 10 százalékkal növekszik – tudtuk meg Péterffy Gábortól, a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság szóvivőjétől. Azzal, hogy a reptér megközelíthetőségét a kötött pályás közlekedési eszköz jelentősen javítja, egyben szolgálatási színvonalát is emeli – tette hozzá. A világ számos repülőterét köti össze gyorsvasút a városközponttal; a tapasztalatok azt mutatják, hogy az utasok szállításának ez a leggyorsabb és legmegbízhatóbb eszköze. Ferihegyről az átlagos utazási idő ma 30-40 perc. A vasút építésével kapcsolatos engedélyezési eljárások és hatásvizsgálatok folyamatban vannak. A Trigránit és a MÁV vállalkozásában a tervek szerint a vasúttársaság lenne a többségi tulajdonos, a beruházás rá eső részét ingatlanhasznosításból és szolgáltatási bevételeiből finanszírozná.
Kitalált vádak célpontja lett Charlie Kirk
