Kétezerben hétszázmillióra nőtt a világon a GSM mobil-előfizetők száma, s 2002 első félévére jósolják az egymilliárdodik előfizető bekapcsolódását. Magyarországon tavaly tizenhatról harminc százalékra emelkedett a mobiltelefon-penetráció, azaz a lakosság harminc százaléka használ már mobilkészüléket. A jóslatok szerint 2001-ben másfél millió új előfizetőre számíthatnak a mobiltelefonos szolgáltatócégek, ezzel a sűrűségi ráta negyvenöt százalékra nő. Mindez azt is jelenti, hogy a készülékgyártással és a mobilhálózati fejlesztésekkel foglalkozó Nokia hazánkban idén is további piacbővüléssel számolhat.Erős évet zárt a cég tavaly Magyarországon, őrizve piacvezető pozícióját. Növekedése a nemzetközi trendeknél is gyorsabb volt, a készülékértékesítést és a hálózatfejlesztési megbízásokat tekintve is, s emellett lerakták az új generációs mobilszolgáltatási technológiák hazai bevezetéséhez szükséges alapokat. Minderről Heikki Vappula, a Nokia Hungary közelmúltban kinevezett új magyarországi hálózati ügyvezetője számolt be évértékelő sajtótájékoztatóján. A cég tavaly több mint hatvanmilliárd forint bevételt ért el, kétszer annyit, mint a megelőző évben. Alkalmazottainak száma kétezerre nőtt. A jövő üzemeként is emlegetett komáromi mobilfongyár százmillió eurós befektetéssel épült föl, s miután 1999 decemberében a szállítószalagról legördült az első mobilfon, 2000 júliusában már az egymilliomodik is elkészült. Ma 3210-es és 3310-es készüléket gyártanak itt.A Nokia minden kontinensen jól ismert márkanév, forgalmának ötvenkét százaléka származik Európából, huszonöt Amerikából, a többi az ázsiai és csendes-óceáni térségből. Az alkalmazottak harmada a K+F területén dolgozik, a nettó értékesítés nyolc és fél százalékát költik erre, tizenöt országban ötvenöt fejlesztőközpontot működtetnek, ezek egyikét mintegy ötszáz alkalmazottal hazánkban.
A sötétségből áttörő fény üzenete a jazz-zongorista koncertjén
