Nevét tévé- és dokumentumfilmek, mozifilmek operatőreként ismerik. Együtt dolgozott Gaál Istvánnal és Maár Gyulával (Peer Gynt, Hoppá, Balkán, Balkán). Rendezőként eddig két rövid tévéfilmet – és reklámfilmek sorát készítette. A filmszemlén nagyjátékfilmes rendezőként mutatkozik be, a Kvartettel.Régóta kereste a témát a saját mozijához. Spiró György színdarabjai már régen foglalkoztatták, amikor rábukkant a Kvartettre.– Beleszerettem, úgy találtam, érzem azt a muzsikát, ami a dialógusokban benne van – magyarázza témaválasztását Vecsernyés János. – A történet egy lakótelepi konyhában játszódik. Szerintem a Kvartett kifejezetten filmre kívánkozott. Ugyanis a szereplők – mind a négyen – elmondják a maguk kis monológját, és közben ott van a többi szereplő, nehéz mit kezdeni velük a színpadi térben. A kétszer három méteres konyha azonban éppen elég ahhoz, hogy a néző beleláthasson a szereplők életébe.Vecsernyés mozija egy délután alatt lejátszódó eseményeket mond el. A főhős építőmérnök, aki ’56-ban elhagyta az országot, s akit kint a családja hagyott magára. Már munkája is alig, s nem sokkal a nyugdíj előtt hazalátogat, mert meg akarja változtatni – hálából – annak az embernek és családjának az életét, aki ’56-ban megmentette az életét. S kikre talál? Egy hithű kommunistára, a szellemileg totálkáros feleségére és pénzéhes, céltudatos lányukra. „A rendszerváltáskor az volt a szlogen: gondolkodjunk másként. Ilyen nincs. Az emberek úgy tudnak gondolkodni, ahogy megszokták. A jelszavak nem működnek a tényekkel szemben. Erről akartam beszélni. Miközben sokat lehet rajta derülni, ez egy szomorú film.”A színészek kiválasztásánál a rendező számára döntő volt, hogy Blaskó Péterrel és Bertalan Ágival már többször dolgozott. A Kvartett operatőre Márton Balázs, akinek ez a film a diplomamunkája. Díszlettervező: Galambos István, producerei: Varga Gábor és Hollósi Zsuzsa.
Reagált a zenei világ a Charlie Kirk-merényletre + videó
