Magyarországon új szelek fújdogáltak a rendszerváltáskor. Ebbe kapaszkodtak bele az angolszász eredetű Bálint- (Valentin-) nap kiszolgálói, a szemfüles gagyi- és virágárusok. Mára a Szent Bálint emlékét őrző napon az eladott virágok számát olyan magasra tornázták fel, ami egy erősebb névnapnak felel meg. A hipermarketekben és az utcákon is elképesztő mennyiségű, erősen megkérdőjelezhető ízlésvilágot tükröző ajándék vár potom pénzért vevőre.Nagy matematikusokhoz méltóan a virágkereskedők ma bizton megtalálják számításukat. Répás László, a főváros legnagyobb nagybani virágpiacának igazgatója úgy tájékoztatta lapunkat, hogy a tegnapi forgalom jelentős volt, mintegy fele a „leghúzósabb ” ünnepnek, a nők napjának. Számításai szerint a három évvel ezelőttihez képest mintegy négyszeresére növekedett az eladott mennyiség. Hozzátette: mára már elmúlt a hóvirágos Bálint- (Valentin-) nap, visznek mindenféle virágot. Mint mondta, 300 magyar kertészet szállít be, és Hollandiából is kamionszámra érkeznek a hőn áhított fajták.A szupermarketek fő eladóterein is átvették az uralmat a piros szívecskék, esetenként műanyag virágok közé bújtatva. Az Auchan áruházban járva minden megtalálható: piros lufi I love you felirattal, műanyag díszdobozok, és Bálint-napi növények. A Tesco áruházak szórólapjának tanúsága szerint ott is „rózsás” a helyzet. Villámkörkérdésünk alapján az emberek nemigen vannak tisztában azzal, hogy mit is ünnepelünk Szent Bálint napján. Hiába mondjuk, hogy ez nemcsak szeretteink ünnepe, hanem egyúttal a szerelmesek napja is. A fáma szerint ugyanis II. Claudius börtönében sínylődvén Valentin a börtönőr vak leányának visszaadta a látását a hit segítségével. Amikor aztán 270. február 14-én kivégezték, üzenetet küldött a lánynak: „a te Valentinod.”Gyuris Tamás szociológus szerint a Bálint- (Valentin-) nap az összetartozás és a szeretet ünnepe. Ugyanakkor megjegyezte: az ünnep mindenképp globalizációs jelenség, a Coca-Cola és a McDonald’s terjedéséhez tudná hasonlítani. Vallásmentessége egyértelmű, de azért terjed ilyen gyorsan, mert a mai fogyasztói társadalomban meghatározza hovatartozásunkat az ajándékozás aktusa. Állítja: az ünnep ügyes csomagolásban prezentált fogyasztási igény.
A svéd kormányfő támadása ellenére egyre többen beszélnek az ország biztonsági válságáról
