Szabadságvesztésre is ítélhetik a volt közlekedési miniszter sofőrjét, aki tavaly októberben okozott halálos balesetet a 7-es főúton az ordacsehi elágazásnál. A rendőrség egyes szakértőinek nem hivatalos véleménye szerint a balesetben mindkét gépkocsi – a Trabant és a miniszteri Audi – vezetője hibás volt, így a bíróság valószínűleg megosztott felelősséget állapít meg. Miután az ütközés miatt a Trabant vezetője és barátnője meghalt, csak Nógrádi László sofőrje vonható felelősségre.A miniszteri sofőrről megtudtuk: nagy tapasztalattal rendelkező és luxuskocsikhoz szokott gépkocsivezető, ám „megkülönböztető jelzéses” vezetésben nincs nagy gyakorlata, kék lámpát leginkább Nógrádi minisztersége idején használt. Információink szerint a csaknem 20 millió forintot érő Audi megkülönböztető jelzései nem feleltek meg az előírásoknak. Az akusztikai vizsgálatok szerint a beépített sziréna hangja és a tetőre alkalmanként kihelyezhető kisméretű kék villogó fénye nem érte el az előírt erősséget. Kétséges, hogy a Trabantot vezető fiatalember gépkocsija tükrében észlelhette-e a záróvonalat megkerülő, a hosszú kocsisort 130 kilométer/órás sebességgel előző Audi szirénáját, illetve villogóját.Többen kifogásolták, hogy a baleset vizsgálata rendkívül hosszú ideig tart. Okát abban látták, hogy a rendőrség „el akarja tussolni” a miniszteri sofőr esetleges felelősségét.Az Audi fedélzeti komputerének gyári értékelése egyértelműen megállapítja az Audi ütközés előtti és ütközéskori sebességét. Lapunk információja szerint csaknem százoldalas vizsgálati jegyzőkönyv készült a balesetről.

Városháza-botrány: vádat emeltek négy ember ellen, börtönt kér az ügyészség