Szekszárd készül a hídépítésre

Putsay Gábor
2001. 02. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövő héten kezdi el építeni Szekszárd térségében az M9-es gyorsforgalmi út részét képező Duna-hidat a Vegyépszer Rt., illetve a Ganz Híd-Daru és Acél-szerkezetgyártó Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium – tudtuk meg Bakonyi Istvántól, a Nemzeti Autópálya Rt. kapcsolati igazgatójától.A Szekszárdtól hat, Duna-földvártól ötven kilométerre fekvő munkaterületen egy 920 méter hosszú, vasbeton és acélelemekből álló híd építéséhez kezdenek hozzá a kivitelezők. A várható forgalmi igényeknek megfelelően az első ütemben 2x1 sávos pályatesten haladhat a gépjárműforgalom, a híd szélessége pedig 14 méter lesz. Amennyiben a forgalom indokolttá teszi, még egy hídtestet építenek a Duna fölé, így a járművek 2x2 sávon haladhatnak. Ebben az évtizedben várhatóan még nem kerül sor erre. Bakonyi István elmondta: a munkakezdést komoly előkészítő munka előzte meg, amelynek során hetvenöt szakhatósági véleményt kellett kérni. A Szekszárdi Duna-híd a tervek szerint tízmilliárd forintból épül meg, az átadás határideje 2003. június 30.A Szekszárdi Duna-híddal együtt épül az M9-es út első szakasza, a 6. számú és az 51. számú főút között. A Tolna megyei szakasz tizenöt, a Bács-Kiskun megyei öt kilométeres lesz. Az utat építő konzorcium – a Vegyépszer Rt., illetve a Betonút Szolgáltató és Építő Rt. – már átvette a munkaterületeket, ahol megkezdődött a régészeti feltárás.Mivel a gyorsforgalmi út a Gemenci Tájvédelmi Körzeten halad keresztül, az építési költségek jelentős részét a környezetvédelmi beruházások teszik ki. A Tolna megyei szakaszon például 30 hektár új erdőt ültetnek, az utat pedig számos vadátjárónak kell kereszteznie. A húsz kilométeres autóút, amely 2x1 sávos lesz, 16 milliárd forintba kerül.Bakonyi István elmondta: márciusban továbbépül az M3-as, és szeretnének hozzákezdeni az M7-es újjáépítéséhez is. Az első ütemben a Balatonaligáig tartó jobb pályatestet újítják fel, ehhez azonban Székesfehérvártól Budaörsig a bal pályán építenek egy harmadik sávot. Amikor a felújítási munkálatok befejeződnek, a Balaton felől Budapestre tartó autósoknak Székesfehérvártól három forgalmi sáv áll majd rendelkezésükre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.