TÁVIRATI ST315LUSBAN

2001. 02. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Százezer elektronikus kártya Az Erste Bank Visa-kártyáinak száma 2000 végére elérte a százezret, a bank Magyarország negyedik legjelentősebb Visa-kártya-kibocsátója. Az Erste Bank legnépszerűbb bankkártyája a Visa Electron, amely a teljes Visa-portfolió 97,8 százaléka. A bank jogelődje 1996-ban csatlakozott a Visa International szervezethez. Az osztrák pénzintézet 1997 óta van jelen Magyarországon, jelenleg ötvenöt fiókot üzemeltet. Az első Erste Bank Visa-kártya — egy Visa Electron debit kártya — 1997 októberében jelent meg a hazai bankkártyapiacon. A bank rövid időn belül — 1998 áprilisában — kibővítette Visa-portfolióját a VISA Classic (debit), a vállalati VISA Electron és a VISA Business (üzleti) kártyákkal. Dinamikus növekedésének köszönhetően az Erste Bank — több mint százhatvanezer kibocsátott bankkártyájával — jelentős pozíciót tölt be a magyar bankkártyapiacon. A pénzintézet bankkártyáinak hatvanöt százalékán Visa logó látható. A bank által kibocsátott Visa-kártyák 96,7 százaléka Visa Electron, két százaléka Visa Classic, 0,2 százaléka Visa Business, és 1,1 százaléka Visa Electron vállalati kártya. Az Erste Bank mind a százezer Visa-kártya-birtokosa élvezi azokat az előnyöket, amelyeket a Visa hálózata biztosít számára mind Magyarországon, mind világszerte: hazánkban több mint kétezer bankjegykiadó automatából (ATM) vehet fel készpénzt, és több mint huszonötezer kereskedelmi elfogadóhelyen fizethet kártyájával. Világszerte 643 ezer ATM áll a rendelkezésére, valamint húszmillió kereskedelmi egységben fogadják el Visa-kártyáját.Kétezerben 128 millió telefont adott el NokiaA Nokia mobiltelefonok eladása továbbra is a piaci növekedésnél nagyobb ütemben emelkedett mind 2000 utolsó negyedévében, mind az év egészében. A vállalat több mint százhuszonnyolcmillió mobiltelefont értékesített, ami a megelőző évhez képest hatvannégy százalékos növekedést jelent. 1999-ben a cég világszerte 78,5 millió készüléket adott el. A Nokia becslései szerint 2000-ben világszerte összesen négyszázötmillió, különböző gyártótól származó készüléket forgalmaztak, ami negyvenöt százalékkal több az 1999. évi értéknél. 1999-ben a piac nagyságát körülbelül kétszáznyolcvanmillió készülékre becsülték. A Nokia piaci előrejelzései azt mutatják, hogy a világ mobiltelefon-előfizetőinek tábora kétezer végére meghaladta a hétszázmilliót, ami mintegy tizenkét százalékos elterjedtséget jelent világszerte.Rövid számmal RomániábanVilágutazóknak nyújtandó kényelmi szolgáltatást szállít a Starhome a Vodafon csoporthoz tartozó romániai CONNEX mobiltelefon-társaságnak. A Home Short Code (honi rövid kód) lehetővé teszi a CONNEX hálózatot választó külföldinek, hogy romániai tartózkodása alatt továbbra is úgy használja készülékét, mintha otthon volna. Ugyanazzal a kóddal hívhatja a szolgáltatásokat, például a hangpostát, érheti el az ügyfélszolgálatot. Hasonlóképpen élvezhetik ezt a kényelmet a CONNEX előfizetői mindenütt, ahol Starhome hálózat működik. A CONNEX arra számít, hogy a kényelmi szolgáltatás mind több külföldit csábít majd arra, hogy barangolásra a CONNEX-et válassza. A Románia területén 78,6, a lakosságnak 91,2 százalékos lefedettséget nyújtó CONNEX előfizetőinek száma tavaly, négy évvel a 900 megahertzes digitális mobilhálózati licenc elnyerése után haladta meg az egymilliót. A CONNEX nyolcvanhárom országban és térségben, száthetvenkilenc hálózatüzemeltetőn keresztül biztosít barangolási szolgáltatásokat.Optimalizált hívásokA Deutsche Telekomnál számítógéppel támogatott intelligens, digitális hálózat optimalizálja a belső és külső hívásokat, s további lehetőségeket is tartogat. Az 1992 óta használt intelligens hálózatot, amelyet eredetileg a Digital alakított ki, a közelmúltban továbbfejlesztették, ily módon a Deutsche Telekom olyan szolgáltatásokat vezethet be, mint a távszavazás, telemédia szolgáltatások, ingyenes hívószámok, költségmegosztáson alapuló szolgáltatások, időjárás-előrejelzés, sőt kipróbálhatják a virtuális magánhálózatok lehetőségeit is. Képzeljünk el egy sportműsort, amelynek végeredményét a betelefonáló nézők a pillanatnyi állás alapján tippelhetik meg, a telefonon leadott szavazatokat pedig valós időben összesítik. A Deutsche Telekom hálózatán — egy különleges hívószám tárcsázásával — a nézők könnyen elérhetik az ilyen távszavazásos, telemédiás szolgáltatásokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.