Százezer elektronikus kártya Az Erste Bank Visa-kártyáinak száma 2000 végére elérte a százezret, a bank Magyarország negyedik legjelentősebb Visa-kártya-kibocsátója. Az Erste Bank legnépszerűbb bankkártyája a Visa Electron, amely a teljes Visa-portfolió 97,8 százaléka. A bank jogelődje 1996-ban csatlakozott a Visa International szervezethez. Az osztrák pénzintézet 1997 óta van jelen Magyarországon, jelenleg ötvenöt fiókot üzemeltet. Az első Erste Bank Visa-kártya — egy Visa Electron debit kártya — 1997 októberében jelent meg a hazai bankkártyapiacon. A bank rövid időn belül — 1998 áprilisában — kibővítette Visa-portfolióját a VISA Classic (debit), a vállalati VISA Electron és a VISA Business (üzleti) kártyákkal. Dinamikus növekedésének köszönhetően az Erste Bank — több mint százhatvanezer kibocsátott bankkártyájával — jelentős pozíciót tölt be a magyar bankkártyapiacon. A pénzintézet bankkártyáinak hatvanöt százalékán Visa logó látható. A bank által kibocsátott Visa-kártyák 96,7 százaléka Visa Electron, két százaléka Visa Classic, 0,2 százaléka Visa Business, és 1,1 százaléka Visa Electron vállalati kártya. Az Erste Bank mind a százezer Visa-kártya-birtokosa élvezi azokat az előnyöket, amelyeket a Visa hálózata biztosít számára mind Magyarországon, mind világszerte: hazánkban több mint kétezer bankjegykiadó automatából (ATM) vehet fel készpénzt, és több mint huszonötezer kereskedelmi elfogadóhelyen fizethet kártyájával. Világszerte 643 ezer ATM áll a rendelkezésére, valamint húszmillió kereskedelmi egységben fogadják el Visa-kártyáját.Kétezerben 128 millió telefont adott el NokiaA Nokia mobiltelefonok eladása továbbra is a piaci növekedésnél nagyobb ütemben emelkedett mind 2000 utolsó negyedévében, mind az év egészében. A vállalat több mint százhuszonnyolcmillió mobiltelefont értékesített, ami a megelőző évhez képest hatvannégy százalékos növekedést jelent. 1999-ben a cég világszerte 78,5 millió készüléket adott el. A Nokia becslései szerint 2000-ben világszerte összesen négyszázötmillió, különböző gyártótól származó készüléket forgalmaztak, ami negyvenöt százalékkal több az 1999. évi értéknél. 1999-ben a piac nagyságát körülbelül kétszáznyolcvanmillió készülékre becsülték. A Nokia piaci előrejelzései azt mutatják, hogy a világ mobiltelefon-előfizetőinek tábora kétezer végére meghaladta a hétszázmilliót, ami mintegy tizenkét százalékos elterjedtséget jelent világszerte.Rövid számmal RomániábanVilágutazóknak nyújtandó kényelmi szolgáltatást szállít a Starhome a Vodafon csoporthoz tartozó romániai CONNEX mobiltelefon-társaságnak. A Home Short Code (honi rövid kód) lehetővé teszi a CONNEX hálózatot választó külföldinek, hogy romániai tartózkodása alatt továbbra is úgy használja készülékét, mintha otthon volna. Ugyanazzal a kóddal hívhatja a szolgáltatásokat, például a hangpostát, érheti el az ügyfélszolgálatot. Hasonlóképpen élvezhetik ezt a kényelmet a CONNEX előfizetői mindenütt, ahol Starhome hálózat működik. A CONNEX arra számít, hogy a kényelmi szolgáltatás mind több külföldit csábít majd arra, hogy barangolásra a CONNEX-et válassza. A Románia területén 78,6, a lakosságnak 91,2 százalékos lefedettséget nyújtó CONNEX előfizetőinek száma tavaly, négy évvel a 900 megahertzes digitális mobilhálózati licenc elnyerése után haladta meg az egymilliót. A CONNEX nyolcvanhárom országban és térségben, száthetvenkilenc hálózatüzemeltetőn keresztül biztosít barangolási szolgáltatásokat.Optimalizált hívásokA Deutsche Telekomnál számítógéppel támogatott intelligens, digitális hálózat optimalizálja a belső és külső hívásokat, s további lehetőségeket is tartogat. Az 1992 óta használt intelligens hálózatot, amelyet eredetileg a Digital alakított ki, a közelmúltban továbbfejlesztették, ily módon a Deutsche Telekom olyan szolgáltatásokat vezethet be, mint a távszavazás, telemédia szolgáltatások, ingyenes hívószámok, költségmegosztáson alapuló szolgáltatások, időjárás-előrejelzés, sőt kipróbálhatják a virtuális magánhálózatok lehetőségeit is. Képzeljünk el egy sportműsort, amelynek végeredményét a betelefonáló nézők a pillanatnyi állás alapján tippelhetik meg, a telefonon leadott szavazatokat pedig valós időben összesítik. A Deutsche Telekom hálózatán — egy különleges hívószám tárcsázásával — a nézők könnyen elérhetik az ilyen távszavazásos, telemédiás szolgáltatásokat.
Demján Sándor-tőkeprogram: valódi szintlépés a magyar KKV-k számára
