TÁVIRATI ST315LUSBAN

2001. 02. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

ADSL-szolgáltatás a Vivenditől Február 5-től a Vivendi Telecom Hungary elindította SprinterNet néven ADSL alapú szolgáltatását. Az ADSL technológia szélessávú tartalomszolgáltatások igénybevételére teremt lehetőséget, melyek közül tán a leggyakoribb szolgáltatás a nagy sebességű internet. A Vivendi Telecom az ADSL access szolgáltatást (és ezzel párhuzamosan a szélessávú internetkapcsolatot is) koncessziós területein, Szegeden, Gödöllőn és Vácon indította el. Április elsején további három települést kapcsolnak be (Dunakeszi, Dunaújváros, Veszprém), majd november elsejétől újabb öt városban lesz lehetőség a szolgáltatás igénybevételére (Szigetszentmiklós, Esztergom, Jászberény, Szentes, Dunaharaszti). 2002-ben további tizenegy nagyváros bekapcsolását tervezik. Mivel a koncessziós szolgáltatási területen kívüli ADSL kereskedelmi tevékenység alapfeltétele a Matáv ADSL-infrastruktúra jelenléte, így elsőként a budapesti ADSL access és internet értékesítése lehetséges, hiszen jelenleg a Matáv csak itt teremtette meg a szükséges feltételeket.Online brókeri szolgáltatás az OrigónAz Origo portál és Magyarország piacvezető internetbrókere, a ConCorde Direct közös internetes brókeri szolgáltatást indított. Az Online bróker szolgáltatáson keresztül magyar és külföldi részvények, állampapírok és több mint egytucatnyi befektetési alap papírjainak adásvételére nyílik lehetőség, valamint az ügyfelek folyamatosan nyomon követhetik számlájuk egyenlegét, és tájékozódhatnak az aktuális piaci hírekről és információkról. A befektetési döntések meghozatalában segítséget nyújtanak az oldalon található elemzések, vállalati kommentárok, a részvény-, illetve alapkereső szolgáltatások, valamint historikus árfolyam- és pénzügyi adatbázisok. Az összes fontos adat a legmodernebb 128 bites SSL technológiára épülő titkosítással kódolódik. A központi gép „kényes információit” pedig az úgynevezett tűzfal-technológia fizikailag védi a behatolással próbálkozó illetéktelenektől, ráadásul a ConCorde Directet üzemeltető Concorde Értékpapír Rt.-nél a hivatalos számlavezető rendszer az internettől teljesen függetlenül működik.Finnországban üzemel az első Nokia Tetra-hálózat A finn belügyminisztérium a világ egyik első olyan szervezete, amely megkezdi a digitális Tetra- (Terrestrial Trunked Radio System) szabványon alapuló hálózatának üzemeltetését. A Tetra-hálózat telepítése 1998-ban kezdődött, s fokozatosan átveszi az eddig alkalmazott rádiórendszerek helyét. Jelenleg a legnagyobb felhasználói csoport a mentőszolgálatoké. A Tetra-hálózatokat kifejezetten arra a célra tervezték, hogy a hatóságok mindennapi és rendkívüli körülmények között is használhassák. A 2000-ben a Tetra-hálózatoknál bevezetett Nokia mobil IP csomagkapcsolt adat- és WAP-funkciók új lehetőségeket nyújtanak a különféle adatalkalmazások használatára. A már létező alkalmazásokra példaként említhetjük az on-line hozzáférést adatbázisokhoz, valamint a helyzetfüggő, routing- (útválasztó, menetirányító), mérő- és sürgősségi szolgáltatásokhoz. A Nokia digitális professzionális rádióhálózatok számára kifejlesztett Tetra-hálózata olyan speciális funkciókat ajánl a hatóságoknak, mint a hatékony csoporthívások, a hívások sorba rendezése, valamint a sürgősségi hívások.A Motorola segített Indiának Amellett, hogy az indiai Motorola dolgozói saját bérük felajánlásával járulnak hozzá a január 26-i földrengés túlélőinek megsegítéséhez, valamint a Vöröskereszt munkájához, a cég eszközökkel is segíti a katasztrófa sújtotta térséget. A földmozgás ugyanis súlyos károkat okozott az infrastruktúrában is, összeomlottak a telekommunikációs hálózatok, melyek nélkül az alapvető élelmiszer- és gyógyszerigények továbbítása megoldhatatlan. A Motorola száztizenkét URH-rádióval és huszonöt mobiltelefonnal, valamint hetvenezer dollárral járult hozzá a mentési munkákhoz. A Motorola jótékony akcióival nagy hangsúlyt fektet a rászorulók megsegítésére, így volt ez kétezerben is. Hazánkban a tiszai árvíz idején Szegeden és Szentesen a Motorola Tetra kommunikációs rendszere is segítette az árvízvédelmet.Univerzális hívásfogadóMár készül az Ericsson tavaly bevezetett ügyfélszolgálati rendszerének, az internetes Solidus eCare-nek az újabb, mindenféle végfelhasználói eszközzel kapcsolatra lépni képes változata. A rendszer mai szolgáltatásai között találjuk a villámlevél-irányítást, az interaktív online levelezést, az ügyféllel való együttböngészést és a világhálós visszahívást. Az új változat már képes lesz a kommunikációra más hívásfogadókkal, ami elsősorban azoknak a cégeknek lehet érdekes, amelyek bér-ügyfélszolgálatot üzemeltetnek. Akinek van néhány központjuk szerte a világban, és multinacionális vállalatok képviseletét is vállalják. Ők a jövőben, ha például véletlenül magyarul hívják őket Bagdadban, a hívást át tudják majd adni a budapesti Solidus eCare központnak. Az internetes kapcsolat lehetőségét jól ki lehet használni a világhálós kereskedelemben: a vásárlásban elakadó ügyfél a honlapon lévő ikonra kattintva kérheti az ügyfélszolgálat segítségét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.