Korábbi nyilatkozataikkal szemben nemcsak magazinjaitól, hanem üzleti lapjaitól is megválik a VNU, s ezzel a holland cég kivonul a magyar és a teljes kelet-európai lappiacról. Összességében több mint száz lapot – ebből mintegy 30 magyarországit – kínálnak eladásra, s értékesítik a két internetes portáljukat is. A Világgazdaság információi szerint a VNU mostani döntése nyomán a magazinokkal együtt eladásra kínálják a Computer Aktívot, a Figyelőt, a Figyelő Top 200-at, a Médiafigyelőt és a Vasárnapi Híreket is. Mint azt Papp Béla, a VNU üzleti sajtócsoport igazgatója elmondta, a Világgazdaságot megjelentető Zöld Újság Rt.-beli részesedésük ügyében folytatott pertől teszik függővé a gazdasági napilapban meglévő részesedésük sorsát. Szándékuk szerint egyetlen szakmai vásárlónak adnák el a hét országbeli portfóliót. Kérdésünkre Papp Béla azt felelte: szerintük gazdaságosabb lesz együtt működtetni az üzleti és fogyasztói lapokat.A VNU nemrégiben azt jelentette be, hogy bár eladja magyarországi magazinjait, nem válik meg üzleti kiadványaitól. A VNU korábbi lapjai és a 15 milliárd forintért megszerzett Vico-birodalom mellett azóta újabb magazinokat – For Him Magazine, Beau Monde – is indított. A portfólió értéke becslések szerint a VNU Budapest 15 milliárd forintnyi éves forgalmának a dupláját is elérheti. Tulajdonában van a Story, a Nők Lapja, a Cosmo-politan, a Színes RTV, illetve az Otthon is. A kiadó júniusban megvásárolta Magyarország egyik legnagyobb internetportálját – Startlap.-hu/Startlap.com – is. Emellett a holland VNU az egy éve 2,7 milliárd dollárért megvásárolt Nielsen Media Research piackutató cég mellé meg szeretné venni az AC Nielsent is, 2,3 milliárd dollárért.
Demján Sándor-tőkeprogram: valódi szintlépés a magyar KKV-k számára
