A Mercedes tavasszal kezdi árusítani a tavaly megújult C osztály kombi változatát, amely nemcsak sportosabb vonalvezetésű, hanem praktikusabb is, mint elődje volt.Bár a vásárlók nagy része úgy gondol a Mercedesre, mint az elegáns limuzinok gyártójára, az előző C osztályos kombiból gyártásának közel öt éve alatt több mint negyedmillió példány fogyott. Méghozzá csak Európában, és a stuttgarti gyár éppen azért tartotta az új C kombi világpremierjét a 2001-es detroiti autó-show-n, mert új modelljével Észak-Amerikát is célba vette.Ahogyan az modellváltáskor lenni szokott, az új kocsi nagyobb, mint elődje. Egy kombi esetében a legfontosabb persze a csomagtartó és a variálhatóság, s a C kombi e tekintetben is előre lépett. A raktér ugyan alig nagyobb, mint korábban, ám sokkal praktikusabb: a padló alatt kivehető bevásárlókosár kapott helyett, és szériaszerelvény az utasteret a poggyásztértől elválasztó háló is. Újdonság az is, hogy most már nemcsak a hátsó üléstámlát, hanem magát az ülőlapot is előre lehet dönteni, így szükség esetén akár teljesen sík padlójú rakteret is kialakíthat a kombi használója.A sokoldalú családi kombik piacán a Mercedes is szeretne labdába rúgni, ezért a C kombi dizájnja fiatalosabb, frissebb, mint elődjéé. A sportosan, lendületesen ívelő tetővonal tempós autózást sugall, s ezt az ígéretet az erős, de takarékos motorpaletta és a bámulatosan gazdag felszereltség váltja valóra. A C kombihoz hétféle motor közül lehet választani, közülük négy benzines, három pedig dízel. A választékból a két legerősebb motor a C320 jelű V6-os, amely 218 lóerős, valamint az öthengeres 270 CDI, amely 170 lóerőt ad le.A C kombi aktív és passzív biztonság terén semmiben sem marad le limuzintól. Hat légzsák már a legolcsóbb változatban is széria, és a C kombikat olyan automatikus világítással is felszerelik, amely szürkületben vagy például esőben magától bekapcsolja a világítást.Az új C kombi tavasszal már kapható lesz Magyarországon – a limuzinhoz hasonlóan három különböző hangulatú belső kialakítással, azaz Classic, Elegance és Avantgarde kivitelben.
Szijjártó Péter: a labdarúgás történelem, szenvedély, nemzeti önazonosság
