Közbeszerzési eljárás és a kuratóriumi elnökség tudta nélkül kötött milliárdos értékű szerződést a Magyar Televízió elnöke a reklámidő-értékesítésre egy amerikai–dán tulajdonosi hátterű off-shore céggel – állította tegnap Csurka István, a MIÉP elnöke. Az MTV kuratóriumának elnöksége ugyanakkor elutasította a Szabó László Zsolt tévéelnök által aláírt szerződéstervezetet.Büntetőeljárást kezdeményez a MIÉP a kifogásolt szerződés miatt – mondta lapunknak Lentner Csaba képviselő. – A Magyar Televízió Rt. vezetője által 2000. december 20-án kötött megállapodás értelmében a reklámidő-értékesítésből befolyó pénz 12-14 százalékát kapja meg január elsejétől az In-Média Kft. Évi kétmilliárd forintos bevétel esetén 12 százalék, kettőtől ötmilliárdig terjedő üzleteknél 13 százalékos jutalék illetné meg a céget – fejtette ki Lentner Csaba. Véleménye szerint az ilyen típusú megbízásokra nincs szükség, hiszen a reklámidő-értékesítési ügynöki tevékenységet a televíziónak kell ellátnia. A MIÉP tudni véli, hogy Szenes Andrea, a televízió alelnöke a szerződéskötés miatt utazott tavaly Los Angelesbe.Bakó Lajos, az MTV-t felügyelő kuratórium elnöke cáfolta, hogy az MTV szerződést kötött volna reklámideje értékesítésére az In- Média Kft.-vel. Mint elmondta, Szabó László Zsolt, az intézmény vezetője valóban benyújtotta az elnökségnek egy – a cég és az MTV között megkötendő – szerződés tervezetét, ám a testület decemberi ülésén nem adta hozzájárulását a megállapodáshoz. Megítélésük szerint ugyanis ez a szerződés kedvezőtlenebb lett volna az előzőnél.Szenes Andrea megkeresésünkre közölte: műsorokért felelős alelnökként nem kompetens a televízió reklámmal kapcsolatos tevékenységét illetően. Mint mondta, tavaly valóban járt Los Angelesben, ám nem az ottani maffiával találkozott, hanem egy kongresszuson és a magyar filmszemlén vett részt. – Sajnálom, hogy Csurka István valótlant állít a személyemről. Én mindig megfontolom, hogy mit mondok a nyilvánosság előtt. Jó volna, ha más is ezt tenné – fűzte hozzá. Bende Gyöngyi szóvivő emlékeztetett arra a múlt héten valamennyi reklámügynökséghez eljuttatott közleményre, amelyben tudatják: az MTV reklámidejének értékesítését 2001. február 12-től a televízió értékesítési igazgatósága végzi.
Demján Sándor-tőkeprogram: valódi szintlépés a magyar KKV-k számára
