Szeptemberre már az új tulajdonos birtokába kerül a VNU teljes kelet-közép-európai portfóliója, beleértve a VNU Budapest Lapkiadó Rt.-t magazinjaival, üzleti kiadványaival, internetes portáljaival – jelentette be a cég tegnap. Az értékesítés háromfordulós tender formájában történik, amely várhatóan 3-6 hónapig tart majd. Papp Béla, a VNU üzleti sajtócsoport igazgatója korábban azt nyilatkozta lapunknak: szándékuk szerint egyetlen befeketetőnek adnák el hét országbeli érdekeltségeiket. Összességében több mint 100 lapot kínálnak eladásra, ebből Magyarországon 29 kiadványt és 2 internetes portált. A portfólió értéke becslések szerint a VNU Budapest Lapkiadó Rt. 15 milliárd forintnyi éves árbevételének a dupláját is elérheti. A magazinpiac 35 százalékát birtokló VNU tulajdonában van a Nők Lapja, a Story, a Cosmopolitan, a Színes RTV, az Otthon. Az üzleti kiadványok közül övék egyebek mellett a Figyelő és a Computer Aktív. A kiadó júniusban megvásárolta Magyarország egyik legnagyobb internetportálját – Startlap.hu/Startlap.com – is. A VNU korábbi lapjai és a 15 milliárd forintért megszerzett Vico-birodalom mellett azóta újabb magazinokat – For Him Magazine, Beau Monde – is indított.A portfólió eladását indokolandó, korábban a VNU azt nyilatkozta: a holland anyavállalat az egy éve 2,7 milliárd dollárért megvásárolt Nielsen Media Research piackutató cég mellé meg szeretné venni az AC Nielsent is 2,3 milliárd dollárért. Ezzel 18 százalékos világpiaci részesedést szereznének, s vezető szerephez jutnak a piackutatás terén.
Bige László fia elismerte, hogy támogatja a Tisza Pártot
