Az érvényes vállalkozási szerződés megköttetett, a bankgaranciákat letették, a dokumentáció rendelkezésre áll. Március 22-én a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. megbízóként átadta az útépítési munkaterületet a kivitelező Magyar Autópálya-építő Konzorciumnak.Az M7-es építési programjának úgynevezett projektirodája Székesfehérváron működik, afféle főhadiszállásként, s itt őrzik ezentúl a „mindentudó” építési naplót.A mai napon földübörögnek a gépek az alaposan elhasználódott M7-es autópálya 17-es kilométerszelvényénél. A munkaterület átadásakor, a megbízó és a kivitelező képviselőin kívül a többi szervezet is megfogalmazhatta kérdéseit, kifogásait. Hargitai József, az NA Rt. vezérigazgató-helyettese jelképesen átadta a munkát Farkas Lászlónak, a kivitelező Magyar Autópálya-építő Konzorciumban részt vevő egyik cég, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettesének. Az építési napló fölött viszont az Általános Mérnöki Iroda (ÁMI) ügyvezető igazgatója, Karsay László rendelkezik.A kivitelezés során számítanak a hazai kis- és középvállalkozókra. Ők készítik az aszfaltburkolatot is. Ahogyan az M3-as építési területe mellett, úgy az M7-es mellett, Polgárdi és Martonvásár közelében saját aszfaltkeverő telepet hoz létre a kivitelező. A felújítás ideje alatt is kétszer két sávot használhatnak az autósok, mivel a jobb oldali pályarekonstrukció során egy harmadik sávot is kialakítanak, amely a terelések alkalmával helyettesíti az éppen kieső másodikat. A környékbeli polgármesterek aggodalmukat fejezték ki, szerintük különösen a Balatonra tartók, illetve a Velencei-tó környékén lévő települések lakói és az arra felé igyekvők számíthatnak forgalmi dugókra.A korlátozási és terelési feladatokat az Állami Autópálya-kezelő Rt. látja el, amelynek vezető szakembere leszögezte: valószínűleg nem növekszik meg számottevően a 7-es út forgalma, hiszen az arra közlekedőknek számolniuk kell azzal, hogy azon sem érnek hamarabb úti céljukhoz, mintha az M7-esen utaznának. Bizonyos kényelmetlenséget mindenképpen okoz majd a felújítás, de a szakemberek minden tőlük telhetőt megtesznek a forgalom zavartalanságáért.Az autósokat tájékoztatják az útlezárásokról, forgalomelterelésekről, sebességkorlátozásokról, sőt, az építkezés menetrendjéről is. A 17-es kilométerszelvénytől a 35-ösig kapta meg a konzorcium a jogerős építési engedélyt, amelyet hamarosan kibővítettek a 65. kilométerig. A szórólapokon terjesztett információk mellett hat, úgynevezett autópálya-rádió ad percre pontos tájékoztatást: a fővárosban a Rádió Bridge, Tatabánya közelében a Radír Rádió, Győr térségében a BMC Rádió, az M7-esnél a Fehérvár Rádió, s az M3-asnál a gyöngyösi Dió Rádió. Naponta hatszor élőben jelentkeznek autópálya-építési hírekkel, így a vezetők előre fölkészülhetnek útjuk megtervezésére.A Fejér Megyei Növény- és Talajvédelmi Szolgálat talajvédelmi felügyelője az úttükörből eltávolított, szennyezett föld sorsa miatt aggódott, ám Karsay László mérnök megnyugtatta a környezetvédőket is. Engedélyezett depóniákba (lerakóhelyekre) szállítják a kialakítandó harmadik sáv helyéről fölszedett földet, így az nem kerül termőtalajra. Az esetleges régészeti leletek miatt sem kell nyugtalankodni, hiszen a kivitelezők mindenkor a törvény szellemében járnak el. Az érintett területeken már nincsenek feltáratlan szakaszok, ezt a munkát már elvégezték. A későbbiekben sorra kerülő 90–111 kilométer közötti szelvényekben új út épül ugyan, ám a területet ott is kutatták korábban. Esetleg az anyagnyerő helyeken dolgoznak a kitermeléskor még érintetlen talajban, de itt is elsőként a régészek jelennek meg.Farkas László tájékoztatása szerint a munkálatokat szünet nélkül, vasárnap is folytatják, esetleg egy-két ünnepnapon lesz rövid pihenő. Az M7-es autópálya jobb oldali rekonstrukciójának befejezését 2002. április 30-ra tervezik. Ezután következik a bal pálya felújítása.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség