A vasúthatósági engedély és a közbeszerzési döntőbizottság határozata érdemben befolyásolhatja a hannoveri villamosok megvásárlásáról szóló szerződés hatályba lépését – áll Aba Botondnak, a BKV vezérigazgatójának levelében, amelyet a Fővárosi Közgyűlés tulajdonosi bizottságának küldött. A testület többsége nem fogadta el az SZDSZ-es és MIÉP-es képviselők javaslatát, hogy a bizottság napirendi pontként tárgyaljon a levélről. Az egyik fideszes képviselő véleménye eltért pártja eddig képviselt álláspontjától.Egyik fideszes képviselő és a szocialisták álláspontja szerint fölösleges lett volna a bizottságnak szavazni a kérdésben, hiszen a közgyűlés már döntött a 68 darab használt jármű beszerzéséről és pénzt is biztosított arra. Mint arról beszámoltunk, a közbeszerzési döntőbizottságnak a február 27-én beérkezett panasz alapján 15 napon belül kell döntenie.Hubert Béla és Péterffy Ágoston SZDSZ-es képviselők szerint a Fővárosi Közgyűlésnek foglalkozni kellene a járművek műszaki alkalmasságával és a szakhatósági engedélyek körül kialakult helyzettel. A hatósági engedélyt várhatóan nem adja ki a közlekedési felügyelet, mivel a német villamosok padlómagassága nagyobb a megengedettnél. A közlekedési miniszter ugyanakkor saját hatáskörében eljárva felmentést adhat indokolt esetben a vasúthatósági szabály alól.Juharos Róbert fideszes képviselő a BKV közbeszerzési eljárásának jogszerűségét vonta kétségbe. Szerinte a közlekedési társaságnak nem volt felhatalmazása a közbeszerzésre, s annak kezdetekor nem is volt meg a szükséges pénz.Zsinka László MIÉP-es városatya szerint Vajda Pál MSZP-s főpolgármester-helyettes hiteltelenné vált, amikor azt mondta, hogy csak új villamosok beszerzésénél kell szakhatósági használatba vételi engedélyt kérni a forgalomba állításhoz. A rendelet természetesen a használt szerelvényekre is vonatkozik. A politikus úgy vélekedett: továbbra is megválaszolatlan, hogy a vásárlás összegén túlmenően mennyit pénzt kell a BKV-nak rákölteni többek között a megállók átalakítására. Az MSZP közlésével ellentétben Zsinka úgy tudja, hogy több, köztük hazai vállalat is tett ajánlatot a városvezetésnek – még decemberben is – villamosok gyártásáról. Megjegyezte: csak a 4-es metróra fordított PR-költségekből tíz új villamost lehetne vásárolni.

Egy szélsőbaloldali provokátor kerül Gyurcsány helyére