Polémia villamosügyben

2001. 03. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasúthatósági engedély és a közbeszerzési döntőbizottság határozata érdemben befolyásolhatja a hannoveri villamosok megvásárlásáról szóló szerződés hatályba lépését – áll Aba Botondnak, a BKV vezérigazgatójának levelében, amelyet a Fővárosi Közgyűlés tulajdonosi bizottságának küldött. A testület többsége nem fogadta el az SZDSZ-es és MIÉP-es képviselők javaslatát, hogy a bizottság napirendi pontként tárgyaljon a levélről. Az egyik fideszes képviselő véleménye eltért pártja eddig képviselt álláspontjától.Egyik fideszes képviselő és a szocialisták álláspontja szerint fölösleges lett volna a bizottságnak szavazni a kérdésben, hiszen a közgyűlés már döntött a 68 darab használt jármű beszerzéséről és pénzt is biztosított arra. Mint arról beszámoltunk, a közbeszerzési döntőbizottságnak a február 27-én beérkezett panasz alapján 15 napon belül kell döntenie.Hubert Béla és Péterffy Ágoston SZDSZ-es képviselők szerint a Fővárosi Közgyűlésnek foglalkozni kellene a járművek műszaki alkalmasságával és a szakhatósági engedélyek körül kialakult helyzettel. A hatósági engedélyt várhatóan nem adja ki a közlekedési felügyelet, mivel a német villamosok padlómagassága nagyobb a megengedettnél. A közlekedési miniszter ugyanakkor saját hatáskörében eljárva felmentést adhat indokolt esetben a vasúthatósági szabály alól.Juharos Róbert fideszes képviselő a BKV közbeszerzési eljárásának jogszerűségét vonta kétségbe. Szerinte a közlekedési társaságnak nem volt felhatalmazása a közbeszerzésre, s annak kezdetekor nem is volt meg a szükséges pénz.Zsinka László MIÉP-es városatya szerint Vajda Pál MSZP-s főpolgármester-helyettes hiteltelenné vált, amikor azt mondta, hogy csak új villamosok beszerzésénél kell szakhatósági használatba vételi engedélyt kérni a forgalomba állításhoz. A rendelet természetesen a használt szerelvényekre is vonatkozik. A politikus úgy vélekedett: továbbra is megválaszolatlan, hogy a vásárlás összegén túlmenően mennyit pénzt kell a BKV-nak rákölteni többek között a megállók átalakítására. Az MSZP közlésével ellentétben Zsinka úgy tudja, hogy több, köztük hazai vállalat is tett ajánlatot a városvezetésnek – még decemberben is – villamosok gyártásáról. Megjegyezte: csak a 4-es metróra fordított PR-költségekből tíz új villamost lehetne vásárolni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.