Három kerülettel bővül a fizetőparkolási övezet Budapesten, és emelkedik a várakozás alapdíja. A közgyűlés döntése értelmében a Főtáv Rt. ezentúl a tényleges fogyasztást számlázza ki a budapesti társasházaknak. Lapzártánkkor a közgyűlés egyhangúlag elfogadta a közlekedési rendszerfejlesztési tervet.Előlegfizetés helyett a tényleges fogyasztást fizetteti ki a Főtáv Rt. július 1-jétől – döntött tegnap a Fővárosi Közgyűlés. A rendeletmódosítás nyomán lényegesen egyszerűsödik a számla. A testület elutasította viszont a Főtáv kérését, amely szerint jelentősen emelkedett volna a távfűtés alapdíja, húsz százalékkal csökkent volna viszont a hődíj. A képviselők szerint ez nem tette volna érdekeltté a fogyasztót az energiatakarékosságban.Hatvan forintról száz forintra emelkedik a közterületi parkolás alapdíja a budapesti fizetőövezetekben, miután a közgyűlés módosította az erről szóló rendeletet. A grémium a kerületek kérésére engedélyezi azt is, hogy délelőtt tíz óra előtt és délután négy óra után ingyen parkolhassanak a fizetőövezetben azok az ott lakók, akiknek bérelt vagy lízingelt autójuk van. Ugyancsak a városrészek kérésére a közgyűlés módosította a fizetőövezet határait, így a jövőben az I., a II. és a XII. kerület egyes részein is fizetni kell a várakozásért.Lapzártánkkor megszavazták a városatyák a közlekedési rendszerfejlesztési tervet. A képviselők többsége korábban is támogatta az elképzelést, és egyetértett annak mihamarabbi elfogadásával. Szálka Miklós (Fidesz) elsősorban a rövid távú terveket hiányolta a javaslatból. Felhívta ugyanakkor a figyelmet, hogy mindent meg kell tenni az egyéni és a tömegközlekedés arányszámainak romlása ellen. Rámutatott, hogy az elmúlt tíz évben Budapesten megháromszorozódott az autók száma, megnégyszereződött a forgalom a hidakon, ellenben a városvezetés húsz százalékkal csökkentette a BKV teljesítményét. A MIÉP-frakció ugyancsak támogatásáról biztosította a javaslatot.Törvényjavaslatot terjeszt az Országgyűlés elé három szocialista képviselő annak érdekében, hogy a miniszterelnök által a fővárosi közlekedés fejlesztésére szánt 250 milliárd forint ne csak fedezet nélküli ígéret legyen – jelentette be tegnap Molnár Gyula honatya. A szocialista politikus elmondása szerint okultak a metróperből, ezért úgy gondolták, hogy törvényben kellene rögzíteni a több évet és kormányzati ciklust „átívelő” pénzek felhasználását. Németh Erzsébet, a fővárosi MSZP frakcióvezetője elmondta, hogy a javaslat kitételei megegyeznek a közlekedésfejlesztési rendszertervvel. (P. G.)
Amíg a baloldali politikusok a megérdemeltnek hitt nyaralásukat töltötték, addig a főváros ismét káoszba fullad
