Helyére került az első hídelem

Putsay Gábor
2001. 05. 31. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Esztergomot Párkánnyal összekötő Mária-Valéria híd első újólag legyártott, százkét méter hosszú hídelemét tegnap helyezték el a dunai pilléreken. Az újjáépítés alatt álló hidat a határidő szerint szeptember 30-ig átadja a beruházást végző Ganz–IS konzorcium.Az 514 méter hosszú Duna-híd három új hídeleme július végére kerül a helyére. Mint azt Szántó János, a konzorciumot vezető Ganz Acélszerkezet-gyártó Rt. vezérigazgatója lapunk kérdésére elmondta: június 28-án a párkányi oldalon végzik el ugyanezt a műveletet. A harmadik és egyben leghosszabb hídelemet július végén helyezik a pillérekre. Ezt követően szerelik és festik az útvetőket, a járdatartó konzolokat és a járdapályalemezeket, majd lefektetik az aszfaltcsíkot. Az eredeti tervek szerint tavaly október 10-én kellett volna a híd átépítési munkálataihoz hozzákezdeni, ez azonban csak november végén történt meg.A kivitelezők az első hídelem beemelését a tervben meghatározottnál egy hónappal később végezték el. Szántó János szerint a határidőt tartani tudják, szeptember végéig ugyanis behozzák az egy hónapos csúszást.A Mária-Valéria híd újjáépítése ötmilliárd forintba kerül: a költségek felét az Európai Unió Phare-forrása, a fennmaradó összeget pedig a magyar és a szlovák költségvetés biztosítja. A Ganz–IS konzorcium – Ganz Acélszerkezet Rt., Inzenierske Stalbi, Közgép Rt. –, mint ismeretes, négy pályázó közül nyerte el a megbízást. A konzorcium 11,6 millió euróért vállalta el a híd felújítását. A vezérigazgató elmondta: mielőtt az első hídelemet a helyszínre szállították, a hat pillért újjá kellett építeni, emellett az eredeti magasságot öt méterrel meg kellett növelni. A második hídelemet, amelyet a jövő hónapban emelnek be, már a helyszínre szállították, a harmadikon pedig még utószereléseket végeznek a budapesti üzemben. A négy dunai pillér is teljes egészében elkészült, jelenleg a két parti pillér megerősítésén, illetve megemelésén dolgoznak. Az esztergomi és a párkányi oldalon megmaradt hídelemeket nem bontották le teljes egészében, csak az elhasználódott alkatrészeket cserélték ki, majd az egész szerkezetet megerősítették.A hídhoz a párkányi oldalon a szlovákok építik meg az új határátkelőt. Esztergomban az elképzelések szerint a hídhoz vezető kerülőutat is megépítik – ugyanis a régi út egyenesen a belvárosba vezet –, erről azonban még nem született döntés. A Mária-Valéria hídon kívül épül az M3-as autópályához kapcsolódó Tisza-híd is. Szántó János elmondta: a Ganz pesti üzemében hamarosan elkezdődik az acélszerkezetek szerelése, az összesen 2200 tonna acél hídelemet az év végéig szeretnék a helyére tenni. A szekszárdi híd alépítményi munkái augusztusban, az acélszerkezetek összeállítása pedig novemberben kezdődik el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.