Az Esztergomot Párkánnyal összekötő Mária-Valéria híd első újólag legyártott, százkét méter hosszú hídelemét tegnap helyezték el a dunai pilléreken. Az újjáépítés alatt álló hidat a határidő szerint szeptember 30-ig átadja a beruházást végző Ganz–IS konzorcium.Az 514 méter hosszú Duna-híd három új hídeleme július végére kerül a helyére. Mint azt Szántó János, a konzorciumot vezető Ganz Acélszerkezet-gyártó Rt. vezérigazgatója lapunk kérdésére elmondta: június 28-án a párkányi oldalon végzik el ugyanezt a műveletet. A harmadik és egyben leghosszabb hídelemet július végén helyezik a pillérekre. Ezt követően szerelik és festik az útvetőket, a járdatartó konzolokat és a járdapályalemezeket, majd lefektetik az aszfaltcsíkot. Az eredeti tervek szerint tavaly október 10-én kellett volna a híd átépítési munkálataihoz hozzákezdeni, ez azonban csak november végén történt meg.A kivitelezők az első hídelem beemelését a tervben meghatározottnál egy hónappal később végezték el. Szántó János szerint a határidőt tartani tudják, szeptember végéig ugyanis behozzák az egy hónapos csúszást.A Mária-Valéria híd újjáépítése ötmilliárd forintba kerül: a költségek felét az Európai Unió Phare-forrása, a fennmaradó összeget pedig a magyar és a szlovák költségvetés biztosítja. A Ganz–IS konzorcium – Ganz Acélszerkezet Rt., Inzenierske Stalbi, Közgép Rt. –, mint ismeretes, négy pályázó közül nyerte el a megbízást. A konzorcium 11,6 millió euróért vállalta el a híd felújítását. A vezérigazgató elmondta: mielőtt az első hídelemet a helyszínre szállították, a hat pillért újjá kellett építeni, emellett az eredeti magasságot öt méterrel meg kellett növelni. A második hídelemet, amelyet a jövő hónapban emelnek be, már a helyszínre szállították, a harmadikon pedig még utószereléseket végeznek a budapesti üzemben. A négy dunai pillér is teljes egészében elkészült, jelenleg a két parti pillér megerősítésén, illetve megemelésén dolgoznak. Az esztergomi és a párkányi oldalon megmaradt hídelemeket nem bontották le teljes egészében, csak az elhasználódott alkatrészeket cserélték ki, majd az egész szerkezetet megerősítették.A hídhoz a párkányi oldalon a szlovákok építik meg az új határátkelőt. Esztergomban az elképzelések szerint a hídhoz vezető kerülőutat is megépítik – ugyanis a régi út egyenesen a belvárosba vezet –, erről azonban még nem született döntés. A Mária-Valéria hídon kívül épül az M3-as autópályához kapcsolódó Tisza-híd is. Szántó János elmondta: a Ganz pesti üzemében hamarosan elkezdődik az acélszerkezetek szerelése, az összesen 2200 tonna acél hídelemet az év végéig szeretnék a helyére tenni. A szekszárdi híd alépítményi munkái augusztusban, az acélszerkezetek összeállítása pedig novemberben kezdődik el.
Amíg a baloldali politikusok a megérdemeltnek hitt nyaralásukat töltötték, addig a főváros ismét káoszba fullad
