Az internetes szolgáltatók között vezető szerepet betöltő AOL és a Sony japán cégcsoport közös fronton nyit offenzívát a Microsofttal és annak új termékével, az X-Boxszal szemben. A megállapodás szerint többek közt az internetes fórumok, elektronikus hírlapok is elérhetők lesznek a PlayStation 2 új számítógépes konzolján, az AOL segítségével.Üzeneteket válthatnak és párbeszédet folytathatnak játék közben – a bejelentett megállapodás szerint –, a PlayStation 2 felhasználói kapcsolatba léphetnek egymással. A számítógépes szolgáltató célja, hogy a játékkonzolt az internettel párhuzamosan fejlessze és értékesítse. Az AOL és a Sony célja, hogy az internet elérhető legyen a PlayStation 2-n. A küzdelembe kezdetektől fogva bekapcsolódott egy másik nagy japán játékprogramgyártó cég, a Nintendo is.A Le Figaro információi szerint a PlayStation 2 felhasználói egy keménylemez, egy monitor, egy klaviatúra és egy „egér” segítségével kapcsolódhatnak az internethez. Ezek a felszerelések az év végén kerülnek piaci forgalomba, jelentette be a múlt hét közepén a két partner, nem nyilatkozva arról, hogy milyen áron, és hogy az AOL szolgáltatásait is élvezi-e, aki megvásárolja az új számítógépes konzolt. Nem vált egyelőre ismeretessé az AOL-Time/Warner leányvállalata és a Sony között létrejött megállapodás financiális háttere sem. A játékkonzolok egyre inkább egy újabb multimédia hordozóiként válnak ismertté, hiszen egyszerre lehet játszani velük, DVD-t nézni és szörfözni a neten, s ez egy széles, tekintélyes méretű piacot rejt magában.Gigantikus ellenfél az X-Box: a Bill Gates által Las Vegasban bemutatott, ősszel az Egyesült Államokban, s 2002-re a világpaicon is terjesztésre kerülő konzol játékkatalógusához 150 kiadó és fejlesztő csatlakozott, így a francia Infogrames, vagy a brit Eidos. Bill Gates „konvertálta” az Electronic Artsot is, a Segától. Az EA, amely a világ legismertebb számítógépes sportjáték-fejlesztője, egy sorozatnyi új játékot dob a piacra az X-Box beindulásával, annak felhasználói részére. A híressé vált Flight Simulator sikere megalapozottá teszi a Microsoft fejlesztési elképzeléseit.Mortal Kombat – a játék neve annak a halálos küzdelemnek a címe is lehetne, amelynek csak újabb lépése az AOL-lal kötött egyezség. Az érintett japán cégek, a Sony, a Nintendo és a Sega Microsofttal folytatott piaci élethalálharca az év eleje óta tart, márciusban a Sega hatalmas veszteséggel hagyta el a küzdőteret. Hogy a Microsoft inváziójának ellenálljon, a Nintendo ütőkártyaként használta fel a Pokémon kalandjainak eladását, ami a kyotói cégnek 78 milliárd jen (720 millió euró) hasznot hozott. Az áttörést még 1989-ben a hordozható GameBoy jelentette: ezt 100 millió példányban értékesítették, a GameBoy Advance-et pedig 2,7 millió-példányban rendelték meg, két hónappal azelőtt, hogy piacra dobták volna Japánban. A Nintendo ősszel tervezi piacra dobni a GameCube-ot, amelynek célja, hogy felváltsa az N64-et.A Sony számára a PlayStation konzol jelentette szórakoztató elektronikus ágazatának legfőbb profitbevételét 1998–99-ben, ám a PlayStation 2 debütálását baljós árnyak kísérik: a fejlesztés elvitte a nyereség 98 százalékát az első kilenc hónap során. A játékok értékesítése a Sony kulcságazatává fejlődött, ezért a gyártási hiba miatt egyszer már visszarendelt új konzol piaci sikere a Sony piaci helyzetét is befolyásolhatja. 2000 szeptemberének végén a Sony csak 215 millió eurónyi nettó eredményt tudott felmutatni, az előző üzleti év 450 millió eurójával szemben.

„Telefonozott az úszómester” – megszólalt a Palatinus tragédia szemtanúja