A tegnapi alapítói ülésen elfogadottak szerint tavaly a MÁV az üzleti tervhez képest kevesebb utast szállított, ám akik igénybe vették a vonatot, azok nagyobb távolságot tettek meg, így a vasúttársaság több bevételhez jutott. Ugyanez volt a jellemző az árufuvarozási szektorra. Ennek köszönhetően a vasúttársaság összességében 10,9 milliárd forinttal teljesítette túl a bevételi tervet, ami arra volt elegendő, hogy az eredetileg megfogalmazott 29,8 milliárd forintos veszteséget az év végére 22,2 milliárdra csökkentették. A MÁV és leányvállalatainak együttes vesztesége 22,8 milliárd forint volt 2000-ben.A MÁV-nál első alkalommal készítették el külön a pálya-, illetve a kereskedővasúttal kapcsolatos mérleget. A pályavasúthoz tartozó infrastruktúra értéke a beszámoló szerint 2000. december 31-én 350,4 milliárd forint volt, pályahasználati díj címén 33,9 milliárd forint került át a kereskedővasúttól. Az adatok alapján a pályavasút veszteség nélkül zárta az évet. A kereskedővasúthoz tartozó eszközpark értékét 311,3 milliárd forintban határozták meg, a veszteség pedig – döntően a személyszállításból adódó hiányok miatt – 21,9 milliárd volt.Az alapítói ülésen levették a napirendről a 2001. évre vonatkozó üzleti tervet. Mindezt a tulajdonos azzal indokolta, hogy a MÁV gazdálkodási nehézségei miatt további egyeztetésre lesz szükség a kormányt képviselő minisztérium és a vasúttársaság vezetése között.A közelmúltban kinevezett közlekedési helyettes államtitkár, Ruppert László lemondott igazgatósági tagságáról. Ocskay Ákos szintén lemondott felügyelőbizottsági tagságáról.
Ez az étrend csodákat tesz, ha magas a vérnyomása
