Belvízi árufuvarozási szerződés

Putsay
2001. 06. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tizenhárom ország, köztük Magyarország képviselője írta alá tegnap Budapesten a belvízi árufuvarozási szerződésről (CMNI) szóló egyezményt. A liberalizálódó folyamhajózási piacon az egyezményhez csatlakozó államok számára egységes jogi feltételek – így például az áru elvesztése, átrakodás, veszélyes anyagok szállítása – biztosítják ezentúl a nemzetközi kereskedelmet. Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter elmondta: az egyezmény egyben biztosítékot ad arra, hogy az európai belvizeken működő cégek hatékonyabban vegyenek részt a kombinált fuvarozásban, a közlekedésen belüli munkamegosztás pedig a gazdasági fejlődést szolgálja. A páneurópai egyezményhez az aláíró országokon – Magyarország, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Szlovákia, Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Németország, Luxemburg, Hollandia, Románia és Svájc – kívül további államok csatlakozását várják – tette hozzá a miniszter.A vízi úton bonyolódó kereskedelmet elsősorban a Duna–Majna- csatorna megnyitása pezsdítette fel, ami egyes hajóstársaságok előtt új lehetőségeket nyitott meg, ugyanakkor a jogszabályi háttér rendezetlen volt. A belvízi árufuvarozási szerződések feltételeiről szóló egységes rendelet helyett mind ez idáig az egymástól eltérő, főként a part menti államok nemzeti szabályozása volt az irányadó. Az egységes szabályozás hiánya számos esetben akadályozta a belvizeken zajló nemzetközi kereskedelmet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.