Felmérés a fővárosi hajléktalanokról

Tar Zsuzsanna
2001. 06. 21. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentősen nőtt a jövedelemmel rendelkező – azon belül is a dolgozó – budapesti hajléktalanok száma az utóbbi három év alatt – derült ki a Menhely Alapítvány és a Twist Olivér Alapítvány közös felméréséből, amelynek eredményeiről tegnap számoltak be.Minden év februárjában végez kérdőíves felmérést a budapesti hajléktalanszállókon és a közterületeken élő otthontalanok körében a két szervezet. A három felmérés alkalmával közel hétezer válaszadót regisztráltak, kétharmaduk újonnan került a rendszerbe. Az első évben 2542, tavaly 2752, ebben az évben pedig 2522 hajléktalant kérdeztek meg a fővárosi szállók és civil szervezetek szociális munkásai. – Ma már a hajléktalan embereknek majdnem a fele – 49 százalékuk – alkalmi munkaviszonyból származó jövedelemmel rendelkezik, míg három éve csak 41 százalékuk dolgozott – közölte Gurály Zoltán, a Menhely Alapítvány munkatársa. Hozzátette: a jövedelemmel nem rendelkezők száma húsz százalékról tizenhárom százalékra esett vissza. A felmérés szerint ez év januárjában a megkérdezett hajléktalanok átlagos havi jövedelme húszezer forint volt.A munkavállalók számának növekedésével ellentétes hatást jelez a munkaképtelenek számának folyamatos emelkedése is, hiszen három év alatt 34 százalékról 46 százalékra emelkedett a magukat munkaképtelennek mondók aránya.– Azt tapasztaltuk, hogy a hajléktalan emberek átlagéletkora kismértékben ugyan, ám folyamatosan növekszik: ma már kicsivel 45 év felett van – hangsúlyozta Gurály. Ugyanakkor egyre több a tartósan hajléktalan is: 13 százalékról 20 százalékra növekedett a több mint tíz éve hajléktalan emberek aránya.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.