Erőteljes turisztikai marketingkampány kíséri a Franciaországban június 12-én kezdődő magyar kulturális évadot – jelentették be tegnap a Magyar Turizmus (MT) Rt. képviselői. Újvári Ágnes, a szervezet nemzetközi igazgatója elmondta: ezért duplájára emelik az MT Rt. franciaországi kirendeltségének költségvetését. A párizsi iroda 80 millió forintos marketing- és 40 millió forintos hirdetési kerettel rendelkezik ebben az évben. A hirdetési keretből a legnevesebb francia idegenforgalmi szaklapokban, de magas példányszámú magazinokban – köztük a Le Monde-ban és a Le Figaróban – finanszíroz turisztikai célú kampányt az rt. ottani külképviselete.Az MT Rt. a magyar kultúra éve alkalmából főként kulturális és gasztronómiai eseménysorozatot szervez Franciaországban. Többek között három alkalommal koncertezik Franciaország-szerte Marton Éva opera-énekesnő és a Liszt Ferenc zenekar. Ugyanakkor december 16–31. között magyar étel- és italkínálattal fogadja vendégeit számos párizsi étterem.A célzott kampány egy tavalyi közvélemény-kutatás eredményét tükrözi: kiderült ugyanis, hogy a franciák a kulturális és a gasztronómiai termékek iránt a legfogékonyabbak, de csak nagyon kevesen ismerik Magyarországot. Tavaly például alig több mint kétszázezer francia látogatott el Magyarországra.Elisabeth Parragh, a Francia Idegenforgalmi Hivatal vezetője szerint honfitársai szívesen látogatnak Magyarországra, számukra komoly vonzerőt jelentenek az ország termálfürdői és a Hortobágy.Parragh asszony szerint hátrányos, hogy a kampányban nem jelenik meg a Hortobágy. Ő úgy látja: „Franciaországban minden van, de puszta és gémeskút nincs. Lehet, hogy a magyarok már unják, de a Hortobágy élményt adó turisztikai célpontja lehetne a franciáknak.”
Latorcai Csaba: Budapest pénzügyileg válságos helyzetben van








