Megtalálták tegnap a Marcali közelében lezuhant Cessna 210 típusú repülőgép géptörzsét és hat szerencsétlenül járt utasát. A gép – amelynek információink szerint már egyszer megsérült a törzse – csütörtök este néhány perccel nyolc óra előtt tűnt el a radarról. Bár az azonosítás még folyik, az már bizonyos, hogy az utasok a Synergon Informatikai Rt. vezetői és pilótáik voltak. Az rt. részvényeivel való kereskedést tegnap kétszer is felfüggesztették a budapesti tőzsdén. Az eddigi vizsgálatok alapján kizárható, hogy egy magasban történő robbanás okozta a balesetet.Végül a Somogy megyei Tapsonytól délre, a holládi úttól alig kétszáz méterre találták meg az éjszakai keresés után a szerencsétlenül járt gép törzsét. A gép Zágrábból indulva Siófok-Kiliti repülőtérre tartott, amikor Marcali közelében 2700 méter magasságban vészjelzés nélkül megszakadt vele a kapcsolat. A légi irányítás riasztása után a Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság nagy erőkkel kezdte meg a kutatást. Viharban, bokros, fás terepen nehezen folyt a keresés. Azt azonban már akkor sejteni lehetett, hogy nem találnak túlélőket. A roncsok utáni kutatásba később bekapcsolódott öt helikopter is. A géptestet végül mégsem ők, hanem a földi egységek fedezték fel a kora reggeli órákban.Pető György, a légügyi igazgatóság kommunikációs igazgatója a helyszínen lapunknak úgy nyilatkozott: a géptesten nincsenek égési nyomok, minden más hírrel ellentétben nem történt robbanás a levegőben. A gép nagy viharba került. Feltehetőleg még nagy magasságban a szárnya leszakadt, s a függőleges vezérsíkot keresztülvágva leesett. A géptest ezután a földnek csapódott. A hasonlóan nagy viharok, bár gyorsan alakulnak ki, előrejelezhetők. Lehet, hogy a pilóta kért meteorológiai előrejelzést a felszállás előtt, de annak nincs nyoma.A tegnap délelőtti vizsgálatok arra még nem adtak választ, vajon becsapódott-e a gépszárny az utastérbe. Azt sem állították bizonyosan a szakértők, hogy csak a vihar okozta a szerencsétlenséget. Egyelőre semmilyen okot, még a pilóta hibáját sem zárják ki, több variációt is vizsgálnak a szakértők.Lapunk információi szerint a gépnek egyébként nem ez volt az első balesete. Korábban már megsérült a törzse leszállás közben. A gép a megfelelő javítás után a légügyi hatóságtól ismét repülési engedélyt kapott. A nem túlnyomásos kabinnal rendelkező repülőgépek műszaki követelményei eltérnek a nagy gépekétől, így a kis repülőket a törzsjavítás után újra forgalomba lehet helyezni.Heizler György alezredes, a Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetője elmondta: mivel Zágrábból nem kaptak egyértelmű adatokat, csak a helyszínen állapíthatták meg, hogy hat utasa volt a gépnek.A gép pilótája, G. Péter tapasztalt, sok órát repült pilóta volt. A balesetben életét vesztette Gy. Tibor, a Synergon Informatikai Rt. elnök-vezérigazgatója, L. Levente, a Synergon vezérigazgató-helyettese, F. András és V. Iván, a társaság igazgatóságának tagjai és D. Gyula is.A Synergon-részvények kereskedését tegnap kétszer is felfüggesztették a tőzsdén.A helyszínen vizsgálódó orvos szakértők úgy vélekedtek: a zuhanás miatt az utasok a becsapódás idejére már elvesztették eszméletüket. Az áldozatok maradványait az első helyszíni vizsgálatok után a marcali kórházba szállították, ahol az orvos szakértők és a rokonok kísérlik meg az azonosítást. A roncsokat még tegnap begyűjtötték a területről, a katasztrófa okainak pontos felderítése azonban heteket vehet igénybe. A körülményeket a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság és a légügyi igazgatóság szakemberei együttesen vizsgálják tovább. A magánrepülőgépek üzemeltetéséről bővebben a magazin 40. oldalán
Részegen az útra dobta a biciklijét, egyenesen egy autóhoz + videó
