Indulhat az m-kereskedelem

2001. 06. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nokia felmérése szerint a mobiltelefónia használói könnyen megbarátkoznak majd a mobilkereskedelemmel, azaz az m-kereskedelemmel, amikor is mobiltelefonon keresztül fizethetünk az árukért és a szolgáltatásokért. A felmérés eredménye szerint többen használják majd mobiltelefonjukat m﷓kereskedelemre, mint ahányan jelenleg az e-kereskedelem keretében az internetrôl vásárolnak. A felmérés megerôsítette, hogy az m﷓kereskedelem megjelenésével bevételnövekedésre számíthatnak a mobilszolgáltatók.Nagy-Britannia legnagyobb független piackutató cége, a MORI felmérése szerint körülbelül nyolcszor annyian használják majd az m-kereskedelmet, mint ahányan jelenleg e-kereskedelem keretében vásárolnak. A felmérés azt is kimutatta, hogy az m﷓kereskedelem iránt érdeklôdôk majdnem kilencven százaléka hajlandó pluszköltséget is vállalni az m﷓kereskedelem garantálta kényelem érdekében. A MORI 2000 októberétôl idén januárig hat piacon több mint tizenegyezer emberrel készített interjút. A piackutatás az egész világra kiterjedt, a részt vevô országok Nagy-Britannia, Dél-Korea, Olaszország, az Egyesült Államok, Brazília, Finnország voltak.A Nokia azért készíttette el a felmérést, hogy az egyes piacokon már a közeljövôben bevezetendô m﷓kereskedelemmel kapcsolatban a végfelhasználók álláspontját is megismertesse. A felmérés arra is fényt derített, hogy a mobiltelefon-felhasználók az m﷓kereskedelmet olyan távkereskedelmi csatornák alternatívájának tekintik, mint az internet. Többnyire a „helyi” vásárlást részesítik elônyben, ahol az m-kereskedelem egyedülálló lehetôséget kínál az elektronikus tranzakciók számára.A vásárlók a tranzakció értékétôl és a számlázási megállapodástól függôen választhatják meg a fizetés módját, de a legtöbben hajlandók többet fizetni az m-kereskedelmi szolgáltatásokért. Mindez arra utal, hogy a fogyasztók számára valós értéket és elônyt jelent a mobiltelefonjuk vásárlási eszközként való használata.A felmérés kimutatta, hogy a kényelem és az irányítás kérdése döntô szerepet fog játszani az m﷓kereskedelem elfogadásában. A felmérésben résztvevôk úgy tekintenek az m-kereskedelemre, hogy az egyrészt készpénzkímélô, másrészt elkerülhetôvé válik a sorban állás, emellett jobban kézben tudják majd tartani kiadásaikat, és semmi nem szab majd gátat vásárlási lehetôségeiknek. A jövô m﷓kereskedelem-használói valószínûleg nem tekintenek majd egyes árucikkeket vagy szolgáltatásokat kizárólagosan „m﷓kereskedelmi terméknek”. Inkább helyzetekben gondolkodnak, mint például ha eltévednek vagy leáll az autójuk, amikor is hajlandók lennének többet fizetni az m-kereskedelem révén elérhetô szolgáltatásokért.A felmérés azt is kimutatta, hogy az m-kereskedelem kezdeti elfogadottsága a mára többé-kevésbé érett e-kereskedelem kihasználtságához hasonló skálán mozog majd. A különbözô piacok válaszadóinak huszonnégy—ötvennégy százaléka azt is kijelentette, hogy huszonöt amerikai dollárt meghaladó értékû tranzakciót is lebonyolítana mobileszközével.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.