Indult az Origo-aukció

2001. 06. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Origo portál új szolgáltatással bôvült: május 21-én kezdte meg mûködését az aXio online aukciós piactér. Ez az USA-ban és Nyugat-Európában már jól bevált kereskedelmi forma tulajdonképpen átmenet a „hagyományos” B2C-B2B (business-to-consumer, business-to-business) e-commerce-tevékenység és az apróhirdetés között. Felületén több különbözô üzleti modell segítségével gyakorlatilag mindenki kereskedhet — alacsony fajlagos költségek mellett, hiszen az internetes árverés sajátossága révén a vevô és az eladó közvetlen kapcsolatba kerül, a köztes értékesítési csatornák költsége a termék árában nem jelentkezik. Az aukciós site-ok elônye, hogy az eladó optimális esetben a legjobb árat kapja termékéért, és emellett a vevô is megfelelô árat tud elérni. Az aukciós site azon ritka e﷓commerce-megoldások közé tartozik, amelyrôl világszerte már kiderült, hogy képes nyereségesen mûködni.Míg az ismert B2C elektronikus kereskedelem egyirányú folyamat, az aukciós piactér biztosítja az interaktivitást az internetes kereskedelemben. Igaz, az itt felkínált új és használt termékek egy jelentôs része profi eladók portékája, a fogyasztó itt azonban nemcsak arra „jogosult” hogy regisztráljon és fizessen, hanem bármikor ô is eladóvá válhat, jövedelemre tehet szert. A folyamat azonban a tapasztalatok alapján nem áll meg itt, hanem a kereskedésbôl egy önmagát formáló közösség is felépül.Az ebben rejlô fogyasztói igényt ismerte fel az Axelero Rt., amikor az aXio on-line aukciósházzal exkluzív stratégiai megállapodást kötött. A megállapodás eredménye az Origo-aukció — aXio, amely már indulásakor is többféle szolgáltatást nyújt a magyar internethasználóknak. Az aukció mellett lehetôség van meghosszabbított árverések indítására is, amely tulajdonképpen átmenet az aukció és a fix áras értékesítés között. Bármikor alkalmazható az úgynevezett „nyerô ár”, amellyel az eladó lehetôséget ad a vevônek, hogy egy kellôen magas ár megajánlása esetén az aukciót idô elôtt lezárva azonnal hozzájusson a tárgyhoz. Ezáltal a vevô egyrészt nem kell hogy versenybe szálljon a tárgyért, másrészt biztos lehet benne, hogy gyorsan hozzájut az áhított portékához. Az eladó pedig gyorsabban jut a pénzéhez, ezáltal jobban forog a raktárkészlete is.Talán a legérdekesebb szolgáltatás az aXio.Live program, amely Kelet-Közép-Európában másodszor megteremtette a hidat a tradicionális aukciók és a virtuális világ között. Az aXio.Live valós idejû interaktív aukcióközvetítésre szolgál az interneten keresztül. Segítségével bárki megtekintheti egy hagyományos aukció virtuális katalógusát, vételi megbízásokat adhat, bejelentkezhet egy adott aukcióra, sôt licitálhat is a jelenlévôkkel egy idôben — a világ bármely pontjáról. A hagyományos aukciósházak és vevôik számára fejlesztett szolgáltatás már túl van a tûzpróbán, komoly sikerrel közvetített több árverést is. Az elsô közvetítés alkalmával a bevétel negyvenhárom százaléka származott elsôsorban külföldi internetes licitálóktól. Várható, hogy az Origo széles kört lefedô táborából a mûkincsek iránt érdeklôdô rétegek számára is hasznos szolgáltatást nyújt majd az új aukciós piactér.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.