A közlekedési tárca elkészítette a kormánynak azt az előterjesztést, amely szerint 2002. január elsejétől ingyenessé válik Hatvan északi részén – a kerekharaszti leágazás és a 21-es út csomópontja között – az M3-as használata. A 2006-ig szóló középtávú fejlesztési elképzelések között egyébként kiemelt helyen szerepel a várost elkerülő, hozzávetőleg 2,5 milliárd forintos ráfordítással megépíthető „ráhordóút” is – tudta meg a Magyar Nemzet.A kerekharaszti és a 21-es úti csomópont közötti szakasz ingyenes használata lehetővé tenné, hogy az autóstársadalom a Budapest– Salgótarján útvonalon kerülje el Hatvan városát, mindehhez azonban a kormány hozzájárulása is szükséges, mivel a jelenlegi szabályozás szerint csak a megyei jogú városok esetében lehet ily módon igénybe venni a sztrádát. Ennek előzménye, hogy az M3-as díjasítása nyomán leterheltté vált az amúgy is zsúfolt belváros, a polgárok életét pedig megnehezíti a forgalom, ezért már többször is tüntettek a helybéliek egy körgyűrű megépítéséért. Ez a terhermentesítő út gyakorlatilag a 32-es szolnoki utat a Salgótarján felé vezető 21-essel köti majd össze.*„Felhatalmaztam a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Rt. vezetőjét, hogy tárgyaljon az M5-ös autópálya matricás rendszerbe való bevonásáról az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-vel” – jelentette ki Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter az MTI-nek. Az Osztrák Közlekedéstudományi Egyesület 75 éves jubileumi rendezvényén a miniszter kifejtette: a tárgyalások még nem kezdődtek meg, de a kormányzat célja, hogy 2002-től az M5-ösön is érvényes legyen az egységes autópálya-matrica. Mivel azonban az AKA Rt. 2003. december 31-ig jogosult az M5-ös autópályán a díjszedésre, ezért a kormánynak pótolnia kell a társaság ebből eredő bevételkiesését, ami több milliárd forintot is elérhet.

Csak a legokosabbak érnek el 7 pontot ebben a vegyes műveltségi kvízben