Az idén kevesebb pénz jut a Kiváló Magyar Élelmiszer védjeggyel megjelölt áruk népszerűsítésére. A tavaly e célra fordított 140-150 milliós összeg 100 millió forintra „zsugorodott”, ami az Agrármarketing Centrum (AMC) költségvetésének csökkentésére vezethető vissza – jelentette be tegnap tájékoztatón Szűts Menyhért, az AMC védjegyirodájának vezetője.Szűts Menyhért jelezte: az AMC költségvetése körüli huzavona rányomta bélyegét a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy elnyerésére jelentkező cégek aktivitására is. Az idén eddig csupán 21 pályázat érkezett, és mindössze tizenegy termék kapta meg a védjegy viselésére jogosító elismerést, míg a múlt évben 30. A szakember közölte: így jelenleg 78 vállalat 260 terméke viselheti a megkülönböztető jelzést. Kereskedelmi tapasztalatok támasztják alá, hogy a védjegy megléte ma már több áruházban is előnyt jelent a belistázásoknál. A tájékoztatón bejelentették, hogy a kiváló magyar élelmiszerek propagálására – az idén először – júniusban és júliusban közös akciót kezd az AMC és a Budapesti Élelmiszer-kereskedelmi Egyesülés (BÉE). Az akció kiterjed a BÉE hálózatának boltjaira is.Fülöp Györgytől, a BÉE elnökétől megtudtuk: az egyesülés laza beszerzési szövetségként működik, amelyben a tagok gyakran cserélődnek, ennek ellenére a közös beszerzési akciókra helyezik a hangsúlyt. Az egyesülésnek 207 boltja van, és múlt évi forgalma megközelítette a 42 milliárd forintot.
Itt a bejelentés az orosz-amerikai csúcsról
