Kevesebb pénz kiváló élelmiszerekre

Nagy Ottó
2001. 06. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idén kevesebb pénz jut a Kiváló Magyar Élelmiszer védjeggyel megjelölt áruk népszerűsítésére. A tavaly e célra fordított 140-150 milliós összeg 100 millió forintra „zsugorodott”, ami az Agrármarketing Centrum (AMC) költségvetésének csökkentésére vezethető vissza – jelentette be tegnap tájékoztatón Szűts Menyhért, az AMC védjegyirodájának vezetője.Szűts Menyhért jelezte: az AMC költségvetése körüli huzavona rányomta bélyegét a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy elnyerésére jelentkező cégek aktivitására is. Az idén eddig csupán 21 pályázat érkezett, és mindössze tizenegy termék kapta meg a védjegy viselésére jogosító elismerést, míg a múlt évben 30. A szakember közölte: így jelenleg 78 vállalat 260 terméke viselheti a megkülönböztető jelzést. Kereskedelmi tapasztalatok támasztják alá, hogy a védjegy megléte ma már több áruházban is előnyt jelent a belistázásoknál. A tájékoztatón bejelentették, hogy a kiváló magyar élelmiszerek propagálására – az idén először – júniusban és júliusban közös akciót kezd az AMC és a Budapesti Élelmiszer-kereskedelmi Egyesülés (BÉE). Az akció kiterjed a BÉE hálózatának boltjaira is.Fülöp Györgytől, a BÉE elnökétől megtudtuk: az egyesülés laza beszerzési szövetségként működik, amelyben a tagok gyakran cserélődnek, ennek ellenére a közös beszerzési akciókra helyezik a hangsúlyt. Az egyesülésnek 207 boltja van, és múlt évi forgalma megközelítette a 42 milliárd forintot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.