A természeti értékek védelme és a károk minimalizálása érdekében az M3-as autópályának a korábbi tervekkel ellentétben nem Barabásnál, hanem Záhonynál kellene elhagyni az országot – hangzott el tegnap azon a nyíregyházi sajtótájékozatón, amelyen Illés Zoltán, a parlament környezetvédelmi bizottságának fideszes elnöke is részt vett. – Az autópályákat, így az M3-ast is úgy kell megépíteni, hogy a természet életébe minél kevésbé avatkozzanak bele, minél kevesebb legyen a természeti károkozás – mondta Illés Zoltán. Hangsúlyozta: az M3-as autópálya négy tervezett nyomvonala közül csak a legdélebbre húzódó, Pród–Hajdúböszörmény felé kerülő D-variáns nem érint védett vagy védelemre tervezett területeket.A politikus szólt arról is, hogy a nyomvonalváltozatok esetében soha nem egyik vagy másik település mellett, hanem mindig a természetvédelmi értékek szem előtt tartásával teszi le a voksát. A Hortobágyi Nemzeti Park területileg illetékes szakhatóságként – elvégezve a környezeti hatásvizsgálatot – ugyancsak a D-variánst támogatja. Ez a változat ugyanis kizárólag szántóterületeken vezet keresztül – jelentette ki Szilágyi Gábor, a nemzeti park igazgatóhelyettese.Az M3-as nyomvonalával tegnap a debreceni képviselő-testület is foglalkozott, s Kósa Lajos polgármester javaslatát elfogadva egyhangúlag úgy döntött: a sztráda Debrecenhez közelebb húzódó D-változatának megépítését támogatja oly módon, hogy az autópálya szabolcsi szakasza részben Nyíregyháza nyugati elkerülőútja is legyen.
Becsicskulunk mi is, vagy merünk-e hazafiak lenni?
