A Siemens által gyártott két áramnemű villamos mozdony megvásárlása mellett döntött a MÁV Rt., a GYSEV Rt., a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium, valamint a Pénzügyminisztérium kijelölt tagjaiból álló értékelőbizottság. A másik pályázó, az Adtranz nem vette tudomásul a döntést, és fellebbezést nyújtott be a Közbeszerzési Tanácshoz. A lapunk által megkérdezett MÁV-vezetők azonban úgy foglaltak állást, hogy mindez a bizottság döntésén várhatóan nem változtat, így a nyár folyamán a Siemens-mozdonyra kötik meg a szerződést.A MÁV Rt. és a Győr–Sopron Ebenfurti Vasút Rt. év elején írta ki pályázatát tizenöt nagy teljesítményű, két áramnemű mozdony legyártására, miután a kormány garanciát vállalt a társaságok által felveendő hitelre. A MÁV tíz, míg a GYSEV öt olyan mozdonyt vásárol, amely alkalmas arra, hogy a magyartól eltérű áramrendszerű villamosított vasúti pályákon, így például Ausztriában vagy Németországban is továbbíthat személy-, illetve áruszállító vonatokat. Minderre azért van szükség, mert néhány év múlva sor kerül a vasút liberalizására, így a magyar vasutaknak is lehetőségük nyílik arra, hogy saját vontató járművel vállaljanak fuvart Európában. A vasúttársaságok által meghirdetett mintegy 12 milliárd forint értékű tenderre a két vezető vasúti járműgyártó cég a Siemens és az Adtranz – amelyet időközben a kanadai Bombardier-csoport vásárolt meg – nyújtotta be pályázatát. A MÁV és a GYSEV előírásai szerint a mozdonyokat legalább 5,4 mega-watt – 7500 lóerő – teljesítményűre kell megépíteni, amellyel alkalmasak arra, hogy egy hétszáz tonnás gyorsvonatot 200, és egy ezerkétszáz tonnás tehervonatot legalább 120 kilométeres sebességgel vontassanak. A Siemens a Taurus fantázianevű mozdonnyal pályázott, amelynek teljesítménye 6,4 megawatt, legnagyobb sebessége pedig 230 kilométer óránként. Az Adtranz BR 185-ös sorozat továbbfejlesztett mozdonya 5,4 megawattos és 200 kilométeres végsebességű, ebből a mozdonyból azonban még a prototípus sincs készen. Az értékelőbizottság végül a Taurus mellett döntött, ugyanis ezt a mozdonyt hamarabb tudják szállítani, a karbantartási költségek pedig szintén kedvezőbbek voltak ennél a típusnál. Amennyiben a Közbeszerzési Tanács is meghozza végső döntését, a szerződést harminc napon belül lehet aláírni. Ettől kezdve az első öt mozdonyt egy éven belül szállítják.
Macron ismét bohócot csinált magából
