Egységes szabvány szerint működő minőségi expresszvona-tok üzembe állítását szorgalmazza a MÁV, a régió államainak nagyobb városai, illetve a határ menti települések között. A szolgáltatások színvonalának emelésével, egységes tarifaszint és kedvezmények bevezetésével lehetne elejét venni a nemzetközi utasforgalom csökkenésének – nyilatkozta tegnap lapunknak Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója a G4 nemzetközi vasúti szervezet tegnapi budapesti ülését követően. Az 1992-ben alakult négyek csoportjához – osztrák, horvát, szlovén, magyar vasút – később csatlakozott a GYSEV, a bosnyák, a horvát és a szlovén vasút is. A vasúti szolgáltatások fejlesztése azért is fontos, mert az EU-csatlakozásra váró országok nagyobb városai között jelentősen emelkednek a szállítási igények. A nemzetközi vasúti személyszállítás 250– 600 kilométeres távolságokon is versenyképessé lehet tenni. A MÁV kezdeményezi, hogy intercity minőségű expresszvonatok közlekedjenek 2002-től a régió nagyvárosai – Budapest, Bécs, Pozsony, Kassa, Arad, Belgrád, Ljubljana, Zágráb – között.
Arne Slot magyarázkodik a Szoboszlairól hozott döntés miatt, ezt le kell nyelni
