Tiszaugon a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium megbízásából 4,3 milliárd forintért épített új átkelőt a Hídépítő–Ganz Acélszerkezet Rt. Az átkelőt tegnap avatta fel Fónagy János, a tárca vezetője. A beruházással lehetővé vált, hogy a vasúti és a közúti közlekedés külön-külön átkelőn történjék, és a keleti országrész egyik legforgalmasabb közútján – a 44. számú főúton – ebben a körzetben is fennakadás nélkül haladjanak a járművek.Az 1929-ben épült régi és az új Tisza-híd jelenleg három megye – Bács-Kiskun, Csongrád és Jász-Nagykun-Szolnok – településeit köti össze, mellesleg a Kecskemét és Békéscsaba közötti kapcsolatot megteremtő főúton bonyolódik a Románia felől, illetve a Románia irányába tartó tranzitforgalom nagy része.A fémszerkezetű híd egyre nehezebben bírta a vonat és a kamionok egyidejű közlekedését, két szembejövő kamion ráadásul nem is tudott átkelni azon. Az új, acélszerkezetes Tisza-hidat tizenhat hónap alatt készítette el a konzorcium: a 310 méter hosszú átkelőhöz a projekttel 1850 méter hoszszú felvezető útszakaszt is építettek. A közúti átkelést biztosító új híd mellett lévő régi Tisza-hidat is felújítják, ezen 2001 októberétől kizárólag a vasúti szerelvények haladnak.Fónagy János miniszter a híd átadásakor elmondta: az átkelő megteremti annak lehetőségét, hogy a keleti országrészek között élénkebbé váljon a kereskedelem, megerősödjenek a gazdasági kapcsolatok. A méltánytalanul háttérbe szorított keleti országrészeknek minden egyes infrastrukturális beruházás lehetőséget ad a felzárkózásra.Endre Sándor, a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés elnöke lapunknak elmondta: a Tiszántúl felől érkezőknek, illetve az oda tartóknak a régi híd átbocsátókapacitása többórás hátrányt jelentett. Sok esetben ugyanis ennyi időre kellett elzárni a forgalom elől az átkelőt, ami többek között azt eredményezte, hogy a befektetni szándékozó tőkeerős vállalkozások az ország más pontjaira települtek.
Hatalmas kolosszust találtak Irakban.
