A Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő Csalagút mintájára az Atlanti-óceán alatt haladó vasút építésének tervét fontolgatják amerikai szakemberek. Az ókontinens és az Újvilág között közlekedő metró az 5472 kilométeres távot egyes szakaszokon a hangsebességet is elérve tenné meg az óceán alatt.A harmincmilliárd dollárba kerülő projektet a 84 éves Frank Davidson vezeti. Davidson volt 1957-ben a Csalagút-tervet elkészítő első szakértői csoport szervezője is. Mint mondta, a transzatlanti alagút megépítése nem is annyira az anyagi és technológiai lehetőségektől, hanem sokkal inkább attól függ, mennyire fontos a közvetlen kapcsolat az amerikai és a nagy-britanniai embereknek. A Csalagúttól eltérően a rettenetesen nehéz és költséges technológia miatt az „Atlantutat” nem az óceán aljába ásnák. Az elképzelések szerint az óceán fenekére gigantikus csöveket erősítenének, azokban közlekednének a mágnesesség törvényei alapján működő expresszvonatok.Mellesleg a pneumatikus, föld alatti transzatlanti vasút ötletét először a híres francia író-álmodó, Jules Verne vetette fel még 1895-ben. Ő már akkor 1600 kilométeres óránkénti sebességről beszélt.
Orbán Viktor: A héten két megdöbbentő hír is napvilágot látott