Módosítja üzleti tervét a MÁV

Putsay Gábor
2001. 06. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem kizárt, hogy két héten belül már a szaktárca által is szentesített üzleti terve lesz a MÁV-nak. Korábban a tervet Fónagy János közlekedési miniszter a magas veszteség miatt egyszer elutasította. Erről a miniszter nyilatkozott lapunknak Pápán, ahol tegnap a 700 millió forintból felújított vasútállomást adta át a forgalomnak.Két héten belül elfogadhatja a szaktárca a MÁV idei üzleti tervét, ha elkészülnek a megfelelő módosítások – nyilatkozta lapunknak Fónagy János közlekedési miniszter. Mint ismert: nemrég a miniszter elutasította az üzleti tervet, mert – amint azt lapunknak indokolta – túlzottnak találta a MÁV által előirányzott 33,4 milliárd forintos veszteségkeretet. A MÁV-nak módosítania kell a tervet, ami azt jelenti, hogy a veszteségek mérséklésére csökkentenie kell a költségeket (tavaly ez a tétel ötmilliárd forint volt), de a nemzeti vasúttársaságnak a beruházások tervét is módosítania kell.A MÁV elképzelései szerint 33 vasútállomás rekonstrukciójára tíz év alatt 24,5 milliárd forintot költenek. Kiemelt feladatként kezelik a budapesti pályaudvarok – Keleti, Nyugati, Déli, Kelenföldi –, illetve a megyeszékhelyek vasútállomásainak felújítását. A 24,5 milliárdos keretbe a legfontosabb pályaudvarok mellett tizenegy – Záhony, Sátoraljaújhely, Mezőhegyes, Dombóvár, Nagykanizsa, Celldömölk, Cegléd, Gödöllő, Hatvan, Füzesabony, Dunaújváros – rekonstrukcióját végzik el. Az állomások felújítását eddig számos esetben támogatták az önkormányzatok és a vállalkozók is, az anyagi hozzájárulás mértékéről jelenleg Miskolc, Szeged és Szombathely polgármestereivel folynak tárgyalások.A forgalomnak tegnap átadott, 90 éves pápai vasútállomáson nemcsak a felvételi épületet újították fel, hanem átalakították a vágányhálózatot, fedett peronokat építettek, a létesítményeket pedig aluljáró köti össze. A beruházás 660 millió forintba került, az önkormányzat pedig az állomás előtti teret újította fel 40 millióért. A Győrt Celldömölkkel összekötő fővonalat, ahol Pápa állomás is található, a 90-es évek elején kezdték el felújítani, ám a munkálatok forráshiány miatt félbeszakadtak. Az állomás építéséhez tavaly júniusban kezdtek hozzá, ezt megelőzően pedig felújították a Győr–Pápa közötti vasúti pályát. A MÁV rövid távú tervei között szerepel a Győr–Celldömölk vonal villamosítása is.A közlekedési tárca még ebben az évben elkészíti a Déli pályaudvar felújításának tervét. Fónagy Jánostól megtudtuk: a személypályaudvaron megmarad a jelenlegi fogadókapacitás, és elképzelhető, hogy a terület egy részét befedik. A személypályaudvar és a gellérthegyi alagút között lévő kiszolgáló pályaudvaron azonban elképzelhető, hogy a vágányok egy részét megszüntetik, s a területet értékesítik.


Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.