Nem kizárt, hogy két héten belül már a szaktárca által is szentesített üzleti terve lesz a MÁV-nak. Korábban a tervet Fónagy János közlekedési miniszter a magas veszteség miatt egyszer elutasította. Erről a miniszter nyilatkozott lapunknak Pápán, ahol tegnap a 700 millió forintból felújított vasútállomást adta át a forgalomnak.Két héten belül elfogadhatja a szaktárca a MÁV idei üzleti tervét, ha elkészülnek a megfelelő módosítások – nyilatkozta lapunknak Fónagy János közlekedési miniszter. Mint ismert: nemrég a miniszter elutasította az üzleti tervet, mert – amint azt lapunknak indokolta – túlzottnak találta a MÁV által előirányzott 33,4 milliárd forintos veszteségkeretet. A MÁV-nak módosítania kell a tervet, ami azt jelenti, hogy a veszteségek mérséklésére csökkentenie kell a költségeket (tavaly ez a tétel ötmilliárd forint volt), de a nemzeti vasúttársaságnak a beruházások tervét is módosítania kell.A MÁV elképzelései szerint 33 vasútállomás rekonstrukciójára tíz év alatt 24,5 milliárd forintot költenek. Kiemelt feladatként kezelik a budapesti pályaudvarok – Keleti, Nyugati, Déli, Kelenföldi –, illetve a megyeszékhelyek vasútállomásainak felújítását. A 24,5 milliárdos keretbe a legfontosabb pályaudvarok mellett tizenegy – Záhony, Sátoraljaújhely, Mezőhegyes, Dombóvár, Nagykanizsa, Celldömölk, Cegléd, Gödöllő, Hatvan, Füzesabony, Dunaújváros – rekonstrukcióját végzik el. Az állomások felújítását eddig számos esetben támogatták az önkormányzatok és a vállalkozók is, az anyagi hozzájárulás mértékéről jelenleg Miskolc, Szeged és Szombathely polgármestereivel folynak tárgyalások.A forgalomnak tegnap átadott, 90 éves pápai vasútállomáson nemcsak a felvételi épületet újították fel, hanem átalakították a vágányhálózatot, fedett peronokat építettek, a létesítményeket pedig aluljáró köti össze. A beruházás 660 millió forintba került, az önkormányzat pedig az állomás előtti teret újította fel 40 millióért. A Győrt Celldömölkkel összekötő fővonalat, ahol Pápa állomás is található, a 90-es évek elején kezdték el felújítani, ám a munkálatok forráshiány miatt félbeszakadtak. Az állomás építéséhez tavaly júniusban kezdtek hozzá, ezt megelőzően pedig felújították a Győr–Pápa közötti vasúti pályát. A MÁV rövid távú tervei között szerepel a Győr–Celldömölk vonal villamosítása is.A közlekedési tárca még ebben az évben elkészíti a Déli pályaudvar felújításának tervét. Fónagy Jánostól megtudtuk: a személypályaudvaron megmarad a jelenlegi fogadókapacitás, és elképzelhető, hogy a terület egy részét befedik. A személypályaudvar és a gellérthegyi alagút között lévő kiszolgáló pályaudvaron azonban elképzelhető, hogy a vágányok egy részét megszüntetik, s a területet értékesítik.
Ezt is titkolnák: itt a Tisza Párt valódi nyugdíjas programja
