Nagyon angol

Nagy Károly
2001. 06. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Rover új modellje, a 75-ös sorozat kombiváltozata kifejezetten elegáns megjelenésűre sikerült. Ez megnyugtatta azokat, akik attól tartottak, hogy a klasszikus vonalú limuzin formáját teljesen tönkretenné, ha kombit kreálnának belőle.Jelképes összegért, tíz angol fontért vette meg a Phoenix konzorcium a Rovert a BMW-től. Akkor sokan nem bíztak a sikeres folytatásban, de az elmúlt hónapokban nagy mozgolódásba kezdett a patinás brit cég.A haladás egyik első kézzel fogható jele a cég csúcsmodelljéből, a 75-ös limuzinból kialakított kombi. A döntés több szempontból is szerencsésnek mondható: a fejlődéshez egyértelműen szükséges a kínálat bővítése, egy teljesen új modell kifejlesztése azonban irgalmatlanul sok pénzbe került volna. A kombival viszont egy még mindig erőteljesen növekvő divatszegmensbe találtak bele, amelyben minden jelentős versenytárs képviselteti magát.A Rover utoljára bő egy évtizeddel ezelőtt gyártott ehhez hasonló, nagy rakterű autót, azóta pedig legalább három generáció- (és két tulajdonos-) váltáson esett át a gyár. A június 13-án Angliában bemutatott 75 Tourer viszont talán még az alapjául szolgáló, sokak által korunk egyik legszebb autójának kikiáltott négyajtósnál is harmonikusabb.Az autónak kifejezetten jól állnak a manapság ritkán alkalmazott krómdíszítések. Ilyet kaptak a külső tükrök, valamint a kilincsek vonalában végighúzódó díszcsík, illetve a lökhárítókat határoló szegélyek is. A hangulatot a széles, mélyre lenyúló csomagtérfedél hatalmas, csillogó kilincse teszi teljessé. Ez az autó a hagyományos angol értékekből él, azokkal próbálja meghódítani vásárlóit. Ugyanezt tükrözi a beltér is, ami változatlanul került át a négyajtós modellből. A nemes anyagok (illetve azok jó minőségű imitációja) és a visszafogott színek elegáns, nyugodt légkört teremtenek, amit a csontfehér számlapú órák koronáznak meg. Mintha egy londoni klubban üldögélnénk...Mindez egy szedánnál elég is lenne, de egy kombi esetében az sem mellékes, mi van a C oszlop mögött. Nos, a Rover ebben a kérdésben is az angolos racionalitást követte. A csomagtér sík padlójú, nyílásánál 110 cm, amit nem szűkítenek a rugótornyok. A hátsó üléstámlák osztva dönthetők, így több mint 1200 literre bővíthető az alaphelyzetben is 400 literes (azaz átlagosnak mondható) raktér. A csomagteret elfedő roló házába kihúzható hálót építettek, a padlóban és az oldalfalakon pedig kampók és rögzítőhurkok szolgálják a csomagok biztonságos szállítását. A szakaszosan üzemeltethető hátsó ablaktörlő automatikusan működésbe lép, ha hátramenetbe kapcsolunk, de ha a sofőr a stílusosan zuhogó esőben (hiszen angol autóról van szó) nem látna hátra, opcionális tolatóradar segíti feladatát.Úgy tűnik tehát, a Rover sikeresen tért vissza a kombik versenyébe. Sőt, egy lépéssel még meg is előzte versenytársait. A közelmúltban bemutatott sportos MG-sorozatban ugyanis máris helyet kapott az új kombi, egyelőre X11 kódnévvel. A versenykombi gyártását őszre tervezi a gyár, 2002-től pedig 260, illetve 375 lóerős V8-asok kerülnek majd a nemes vonalú hűtőmaszk mögé. Csak reménykedhetünk, hogy addig semmi váratlan nem jön közbe a sok vihart megélt gyár életében – kár lenne a hagyományokért, na meg a várható élményért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.