Nagyon keresettek és eladhatók a magyar termékek az arab országokban: több olyan európai országban, köztük hazánkkal szomszédos államban készült árut láttunk, amelyek magyar címkével ellátott termékként kerültek piacra – tudtuk meg Skultéti Vilmostól, a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési (ITDH) Kht. vezérigazgatójától, aki magyar üzletemberek kíséretében járt három arab országban (Jordánia, Szíria és Libanon).Mint mondta: az üzletember-találkozókon az arab partnerek konkrét üzleti ajánlatokkal jelentek meg, így többek között az ismert magyar mezőgazdasági termékekkel (kukorica, búza), de például ásványvízzel is meg tudnánk jelenni ezekben az országokban. Emellett legalább ennyire nyitott az építőipari piac, ahol komoly eséllyel pályázhatunk többek között szennyvíztisztító és sótalanító berendezések építésére. A tárgyalásokon elhangzott az is, hogy elsősorban az infrastrukturális beruházások építésére várják a magyar partnerek jelentkezését. Skultéti Vilmos szerint ezt követően már az ITDH szakembereinek feladata lesz megteremteni a konkrét üzleti kapcsolatokat. Természetesen ezen a téren is történt előrelépés, mert például megállapodtak a libanoni kereskedelmi kamara elnökével, hogy július közepén Magyarországra látogat, mert egy kalocsai vállalat megvételéről szeretne tárgyalni. Emellett több más üzletemberrel is megegyeztek, hogy Budapestre jönnek, és közösen tárgyalnak több projektről.
Kényszersorozás Ukrajnában: rémisztő felvétel került elő
