Azt nyilatkozta az illetékes, hogy szabály ide, paragrafus oda, bárki vásárolhat kék színű villogót az autójára, villogtathatja, mehet vele – pontosabban használata szabálytalan, ám árusítása legális. Ami persze fából vaskarika, én fölrakom a Kojak-lámpát, villogok vele, te meg nem mersz rám szólni, mert még az is lehet, hogy tényleg én vagyok a központi pandúr, aki jogosult a kék fényre, vagyis nem macerálhatsz, nincs rá jogod, vigyázz magadra, ha velem kezdesz!A főrendőrség szabálysértési első embere elmondta, ha valaki az autója tetejére önkényesen felszereli a kék lámpát és a szirénát, az gyakorlatilag ugyanazokat az előnyöket élvezheti, mint az arra tényleg jogosultak (például a mentőautó, aki felszabdalt embert visz a traumatológiára, hogy ott összevarrják). Ha egy jármű kék lámpával halad az úton, akkor mi, itt az aszfalton nem mérlegelhetünk, nem bizalmatlankodhatunk – kötelesek vagyunk úgy venni, hogy ő itt a fontos ember, nekünk félre kell húzódnunk, előzékenyen hadonászni a bal kezünkkel, hadd húzzon el mellettünk a számára biztosított félsávban, miközben mi esetleg lezuhanunk a HÉV-átjáróba, vagy átmegy rajtunk a Jászberény felől érkező interpici.Azért rendezni kéne ezt a kék lámpát, ha már egyszer a pirosat nem sikerült.A rendőröknek elvileg joguk van arra, hogy megállítsák a szirénázó autót („Hol ég a ház, pajtás, mutasd a kéklámpa-villogtató engedélyedet!?”) – ilyen azonban alig-alig történik. Ha mégis, akkor a törvény szerint ezertől százezer forintig meg lehet büntetni az illetőt, meg a lakosság haragja is őt fogja sújtani ezentúl. Ez azonban valószínűleg nem elég visszatartó erő. Vagyis félő, hogy a megátalkodott jogcím nélküli kékfény-használók ezentúl is villogni fognak, ahogyan eleddig.
Áder János érdekes beszélgetésbe bonyolódott Kapu Tiborral + videó
