Nem először fordul elő, hogy egy autó tervezésekor azt a célt tűzi maga elé a gyár: a kategória legjobbját kell megelőzni. S az sem először fordul elő, hogy ez sikerül is. A Peugeot 307 persze még csak a tesztek során bizonyította minőségét; a legnagyobb próba még hátravan, hiszen az autó most kerül a szalonokba.Mostanában egyre jobban megy a Peugeot-nak. A 206 sikere talán még magukat a franciákat is meglepte, arra pedig kevesen számítottak, hogy a 607 a nagyautók között átrendezi az erőviszonyokat. Most a 307-esen a sor, hogy folytassa a Peugeot menetelését.Ha vetünk egy pillantást a kocsira, szinte biztosra vehetjük a sikerét. A formatervezők ugyanazokkal a jellegzetes elemekkel operáltak, amelyek révén a 206 átütő sikert ért el, sőt, kicsit tovább is mentek. A francia gyár ugyanis evolúciós limuzinnak hívja a 307-est, és ezen részben azt érti, hogy – buszlimuzinos jellemzőket csempészve a dizájnba – a franciák kompaktautója más, mint a többi. Nos, ebből annyi feltétlenül igaz, hogy az autó sziluettje valóban emlékeztet kissé az egyterűekre, azaz magasabb a hagyományos építésű autóknál. Ezért a beltérben bőségesebb a helykínálat, mint azt a 307 hossza (4,2 méter) alapján várnánk. Mivel a tető magasabban húzódik, az üléseket is magasabbra helyezhették. Ennek két előnye is van: az egyik, hogy így természetesebb az üléshelyzet, a másik, hogy nagyobb a lábtér. A 307 azonban még ezzel együtt sem a kategória legtágasabb autója, hiszen a Ford Focus sem kisebb nála, a szintén újdonságnak számító Honda Civic pedig sokkal nagyobb belül.Az utastér dizájnjának és minőségének kialakításakor nyilvánvalóan a VW Golf volt az irányadó vetélytárs. Az alkamazott anyagok színe, mintázata és tapintása, a francia autóban kevéssé megszokott kemény tömésű ülések, a volán fogása, illetve a váltókar mozgása a kuliszszában mind-mind a német riválisra emlékeztetnek. Ha az ember bekötött szemmel tapogatózva próbálná kitalálni, hogy milyen kocsiban ül, nagy eséllyel Golfnak titulálná az új Peugeot-t. Ez persze nem lenne baj, ha a Golf még mindig a legjobb kompakt autó lenne, de a bemutatása óta megjelent vetélytársaknak köszönhetően legfeljebb már csak a középmezőnyben küzd.Mindenképpen érv viszont a 307 mellett, hogy utastere jóval tágasabb, a felszereltsége gazdagabb, a belvilága pedig – az ötféle rendelhető színkombinációnak köszönhetően – könnyen a vevő ízléséhez igazítható. A felszereltség a biztonságra koncentrál: már a legolcsóbb 307-esben is széria a dupla légzsák, a blokkolásgátló, a fékasszisztens, a szervokormány, illetve az öt fejtámla. A kényelmet az első ablakemelők, a távirányítós központi zár, a hat hangszórós rádiós magnó szolgálja. A jobban felszerelt változatokban már oldal- és függönylégzsákot is találunk, s nem kell fizetni a klímaberendezésért sem.A Peugeot 307 bevezetésekor három motor közül lehet választani. A legkisebb az 1,4 literes, 75 lóerős benzines lesz, de a Peugeot importőre – kedvező ára ellenére – nem ennek szánja a főszerepet a hazai piacon. A 3 150 307 forintba kerülő alapváltozatnál ugyanis csupán 250 ezerrel lesz drágább a jóval izmosabb, 110 lóerős 1.6-os, s így valószínűleg sokkal népszerűbb lesz. A kínálat harmadik tagja a már jól ismert és takarékossága révén méltán népszerű kétliteres HDi-erőforrás, amely a 307-esben 90 lóerőt teljesít. Ennek a motornak később vezetik be a 110 lóerős, részecskeszűrővel is felszerelt változatát, illetve lesz még egy, a Forddal közösen fejlesztett 70 lóerős kisebb dízelmotor is. A Peugeot nemcsak a motorpalettát igyekszik majd szélesebbé tenni, hanem tervezi sportos háromajtós, illetve kupékabrió karosszéria bemutatását is. Később pedig kompakt buszlimuzin is megjelenik a 307-esből.
Ingatlanok tömege jelenik meg a lakáspiacon – tévedtek a fanyalgók
