A kormány elképzelései szerint 2002 végére szeretnénk lezárni az uniós csatlakozáshoz szükséges tárgyalásokat, s várhatóan még az idén sikerül lezárni a közlekedési fejezet tárgyalását. Ezzel együtt megkezdődött az új közlekedési koncepció kidolgozása, amely a megváltozott hazai és nemzetközi követelményeknek megfelelő feltételrendszert hivatott megteremteni – mondta Tombor Sándor, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára, a X. Spedexpo 2001 nemzetközi szakkiállítás tegnapi megnyitóján.Magyarország kiemelkedő gazdasági fejlődéséhez nagymértékben hozzájárult a közlekedési és szállítmányozási szakma, az egyre növekvő külkereskedelmi árucserében jelentős szerepe van az ágazatban dolgozók teljesítményének – emelte ki Tombor Sándor megnyitójában. Mint mondta: a több éve rendszeresen kiállítók aránya eléri a 80 százalékot, ami azt jelzi, hogy a szakma szereplőinek többsége stabil pozíciókat épített ki. A minisztérium munkájából két fontos területet érdemes megemlíteni, amely az ágazatban dolgozók szempontjából is nagyon lényeges. A kormány elképzelései szerint 2002 végére szeretné lezárni az uniós csatlakozási tárgyalásokat, s ez alapján a közlekedési fejezet várhatóan még az idén lezárul. Természetesen nagyon lényeges az is, hogy a szakmai érdekképviseletek folytassák a megkezdett csatlakozási felkészítést és a felkészülést. A másik igen lényeges, hogy megkezdődőtt az új közlekedéspolitikai koncepció kidolgozása, amely a megváltozott hazai és nemzetközi követelményeknek megfelelő feltételrendszert igyekszik megteremteni. Az új stratégia a 2015-ig tartó hosszú távú koncepcióból, egy 2005-ig előremutató, középtávú tervből, valamint az ezekhez elengedhetetlen törvénykezési feladatokból áll.
Itt a bejelentés az orosz-amerikai csúcsról
